بازار مسکن بیرجند هنوز در رکود است

بازار مسکن بیرجند هنوز در رکود است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۰۷ | ۱۳۹۹/۰۲/۱۵

بازار مسکن در شهر بیرجند با افت تقاضا و خرید و فروش روبرو است امری که می‌تواند باعث کاهش قیمت مسکن شود اما این امر صورت نگرفته و وجود آگهی‌های خرید و فروش در سایت دیوار باعث شده قیمت‌ مسکن همچنان در بیرجند بالا باشد.
به گزارش اخبار ساختمان، کرونا این روزها همه بازار‌های کشور را تحت تاثیر قرار داده به طوری که فعالیت بیشتر کسب و کار‌ها مختل شده و درآمدی نیست. در این زمینه بازار مسکن نیز با افت تقاضا و خرید و فروش روبرو شده، امری که می‌تواند باعث کاهش قیمت مسکن شود اما در واقع این اتفاق نمی‌افتد و قیمت‌ها همچنان در بیرجند بالاست.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک بیرجند اظهار داشت: در حال حال حاضر خرید و فروش مسکن در بیرجند راکد است و قیمت مسکن هم کاهش ندارد اما فضای مجازی و سایت دیوار سبب افزایش قیمت مسکن می‌شود.

اربابی، با بیان اینکه بیش از دو ماه است بازار مسکن راکد است و خرید و فروشی رقم نمی‌خورد افزود: از 15 اسفند تا 25 فروردین ماه شاهد تعطیلی مشاوران املاک به دلیل کرونا بودیم.

وی گفت: قیمت مسکن پایین نیامده اما خرید و فروش هم انجام نمی‌شود، خریدار هست اما فروشنده تا پای فروش می‌رود اما دل می‌زند و ملک خود را به فروش نمی‌رساند و از سویی دیگر افزایش قیمت در مصالح ساختمانی سبب شده قیمت مسکن افزایش یابد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک بیرجند اظهار داشت: با روند راکد بازار پیش‌بینی می‌شود این روند همچنان ادامه یابد.

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: طرح ساخت واحدهای مسکونی در سایت 27 هکتاری سایت اداری در بیرجند تهیه شده و مشاور طرح نیز در حال بررسی نحوه ساخت و ساز است.

علیزاده با بیان اینکه سعی بر این است تا پایان سال برخی از خانه‌های این طرح به مراحل پایانی ساخت برسد افزود: سپرده هر متقاضی در مرحله اول 30 تا 40 میلیون تومان در شهرهای مختلف است.

وی بیان کرد: پس از واریز این میزان پول، متقاضیان باید متناسب با پیشرفت فیزیکی مبالغی که اعلام می‌شود را پرداخت کنند. در این طرح به فرد متقاضی 75 تا 100 میلیون تومان تسهیلات 18درصد پرداخت می‌شود و حداقل میزان اقساط ماهانه یک میلیون و 500 تا یک میلیون و 700 هزار تومان است.

تسنیم

برچسب ها:

بازار مسکن ،بیرجند ،رکود 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman