مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان خبر داد:

وجود 128 هزار مسکن غیرمقاوم در گلستان

وجود 128 هزار مسکن غیرمقاوم در گلستان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۵۸ | ۱۳۹۹/۰۲/۱۵

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت که این استان ۱۲۸ هزار خانه روستایی غیرمقاوم دارد که اگر نصف این خانه ها فرسوده باشد، بیش از ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت گلستان در معرض تهدید هستند.
به گزارش اخبار ساختمان، سیدمحمد حسینی در نشست شورای اداری گالیکش و معرفی رییس جدید بنیاد مسکن این شهرستان اظهار داشت: برای جلوگیری از بروز رخدادهای تلخ، بنیاد مسکن گلستان آماده ایمن سازی همه این خانه ها طی پنج سال آینده است.

۴۷ درصد جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری گلستان در مناطق روستایی ساکن هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان ادامه داد: اگر هر سال ۱۵ هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شود، علاوه بر آسودگی خاطر مالکان خانه ها، شاهد رونق صنعت ساختمانی، اشتغالزایی، تغییر چهره روستاها و افزایش ماندگاری در روستاهای استان خواهیم بود.

حسینی به اقدامات بنیاد مسکن گلستان برای ساخت خانه های آسیب دیده از سیل پارسال اشاره کرد و گفت: علاوه بر تکمیل تعمیر همه ۱۴ هزار و ۶۰۰ خانه آسیب دیده در نیمه نخست سال قبل، ۱۰۰ درصد خانه های تخریبی آواربرداری، ۹۷ درصد آن به مرحله اجرای فونداسیون و اسکلت بندی، ۸۶ درصد اجرا سقف و ۷۹ درصد آن نیز در مرحله سفت کاری است.

وی افزود: از مجموع هفت هزار و ۷۰۰ واحد تخریب شده، بیش از پنج هزار و ۵۰۰ واحد به بهره برداری رسیده و تلاش می کنیم تا پایان فصل بهار، واحدهای در دست ساخت باقی مانده نیز تکمیل و به مالکان آن ها تحویل داده شود.

حسینی اظهار داشت: گلستان ۹۳۶ روستای با جمعیت بالای ۲۰ خانوار دارد که برای ۱۰۰ درصد آنان طرح هادی تهیه شده و در ۵۲۰ روستا اجرای این طرح آغاز شده و فقط در ۴۴ روستا اجرای آن پایان یافته است.

در پایان این مراسم با تقدیر از تلاش های ابوالفضل رشیدیان رییس پیشین بنیاد مسکن گالیکش و مینودشت، سیدقربانعلی میر به عنوان رییس جدید این اداره معرفی شد.

شهرستان گالیکش با افزون بر ۶۳ هزار نفر جمعیت در شرق گلستان واقع است.

ایرنا

برچسب ها:

گلستان ،مسکن روستایی 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman