رییس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح کرد:

اتخاذ تصمیم مناسب برای قرارداد مستاجران

اتخاذ تصمیم مناسب برای قرارداد مستاجران
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۵۶ | ۱۳۹۹/۰۲/۱۵

حسن روحانی رییس جمهور رییس‌جمهور از اتخاذ تصمیم مناسب در خصوص اتمام قرارداد مستاجران خبر داد.

به گزارش اخبار ساختمان، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا از بازگشایی مساجد ۱۳۲ شهرستانی که در شرایط سفید و کم‌خطر دارند خبر داد و گفت: این مناطق با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از فردا بازگشایی می‌شود و از این هفته نماز جمعه‌ در این شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

روحانی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت اعلام کرد پروتکل‌هایی به مردم اعلام شده است که مورد مراعات قرار بدهند، افزود: به طور متوسط ۸۳ درصد مردم این پروتکل‌ها را رعایت کرده‌اند و در بعضی شهرها نیز این میزان تا ۹۲ درصد مراعات شده است. متوسط ۸۳ درصد مراعات مردم دال بر همکاری مردم با مسوولین بهداشتی کشور است که نشان دهنده توجه مردم به سلامت جامعه است که برای ما خیلی مهم است.

او عنوان کرد: روحانی با بیان این که زمان پایان کرونا روشن نیست، گفت: داروی درمان این بیماری هم معلوم نیست، اما همه برای یافتن واکسن آن در تلاش هستند، با این حال هنوز مشخص نیست چه مدت دیگری چه روز و یا چه ماهی پایان این بیماری است. هم‌اکنون بیش از ۸۰ مرکز و موسسه معروف جهانی برای پیدا کردن واکسن کرونا در تلاش هستند و ما نیز ما هم دلمان می‌خواهد بشر هر چه زودتربه واکسن کرونا برسد و حتما هم می‌رسد اما زمان آن مشخص نیست. ۱۳۰ مرکز بزرگ برای تولید داروهای درمان بیماری کرونا تلاش می‌کنند این دارو هم ممکن است کشف شود اما زمان آن نیز هم روشن نیست ما باید برای شرایط بعد از کرونا آماده کنیم.

روحانی با تاکید بر اینکه باید با بدبینی به شرایط پس از کرونا نگاه کنیم، افزود: باید در نظر بگیریم این شرایط ممکن است تا تابستان یا کمتر و بیشتر طول می‌کشد؛ و امکان دارد دوباره شیوع آن کم و یا در مقطعی دیگری اوج بگیرد. باید در دو بخش حواسمان بسیار جمع باشد، یکی بخش تجهیزات و تعداد کافی و مورد نیروی انسانی درمان‌گر که باید مرخصی رفته و تجدید روحیه شده باشند و همچنین تجهیزات و کیت‌های آزمایشگاهی و دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن مورد نیاز که باید آن هم به اندازه کافی تولید و تامین شده باشند.

او در بخش دیگری از این جلسه گفت: همچنین درباره مسئله شماره گذاری و تمام شدن زمان مستاجرین هم تصمیمات خوبی اتخاذ کردیم که به صورت مصوبه ابلاغ خواهد شد.

مشروح سخنان رییس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا را اینجا بخوانید.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman