انتقاد شورای شهر به پلاسکوی بدون پارکینگ

انتقاد شورای شهر به پلاسکوی بدون پارکینگ
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۳۴ | ۱۳۹۹/۰۲/۱۵

رییس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نسبت به منتفی شدن تامین پارکینک پلاسکوی جدید از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی، انتقاد کرد.
به گزارش اخبار ساختمان، «زهرا صدراعظم نوری» در دویست و یازدهمین جلسه شورا، افزود: از وزیر راه و شهرسازی گله مندم و مراتب اعتراض خود را به مصوبه اخیر شورای عالی شهرسازی و معماری اعلام می کنم.

وی عنوان کرد که مطابق بند ٦ طرح تفصیلی مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری «تامین پارکینگ» در پروانه های ساختمانی هر یک از کاربری ها، برای همه ساختمان ها و در همه پهنه ها الزامی است.

صدر اعظم نوری گفت: همچنین مطابق تبصره ١٠ طرح تفصیلی کلیه ادارات، ارگان‌ها، نهادها، موسسات، شرکت های دولتی و غیر دولتی و بیمارستان ها، ارگان ها، نهادها و فروشگاه‌های بزرگ با عملکردهای گوناگون که مراجعین زیادی دارند در زمان احداث و یا تجدید بنا و یا ساماندهی فضاهای خود ملزم به تامین پارکینگ هستند.

وی با اشاره به ساخت شتابان ساختمان پلاسکو بدون اخذ پروانه ساختمانی و اتمام اسکلت ساختمان، گفت: مطلع شدیم که شورای عالی معماری و شهرسازی برای مالکین ساختمان پلاسکو استثنا قائل شده و تامین پارکینگ کافی برای این ملک منتفی کرده است؛ در حالی که ساختمان پلاسکو به ۷۰۹ پارکینگ نیاز دارد.

عضو شورای تهران ادامه داد: این تعداد پارکینگ صرفا با بازسازی پارکینگ پروانه، آن هم با ٣٠٠ واحد پارکینگ قطعا کفاف مراجعین و کسبه را نخواهد داد، با وجود اینکه در مجاورت پاساژ پلاسکو قطعه زمین‌های متعلق به مالک وجود دارد.

رییس کمیسیون سلامت شورا گفت: سوال و اعتراض من به وزیر راه و شهرسازی این است که اگر مردم عادی هم می خواستند چنین مجتمعی بسازند شورای عالی شهرسازی و معماری و مصوب می کرد که بدون تامین پارکینگ چنین ساختمانی ساخته شود!؟

صدراعظم نوری تاکید کرد: انتظار ما از وزیر راه و شهرسازی به عنوان رییس شورای عالی شهرسازی و معماری این است که نسبت به رعایت ضوابط و مقررات تاکید بیشتری اعمال و این گونه استثنا قائل نشوند.

ساختمان پلاسکو، ساختمان ۱۷ طبقه ای با اسکلت فلزی که در سال ۱۳۴۱ افتتاح شده بود، یکی از مهم‌ترین مراکز تولید و فروش پوشاک در تهران بود و در چهار راه جمهوری قرار داشت.

این ساختمان در روز پنج‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ پس از ۵۴ سال از زمان ساخت، بر اثر آتش‌سوزی فرو ریخت و ۵۶۰ واحد تجاری در آن نابود شد.

ساختمان جدید پلاسکو، در محل ساختمان قدیمی، ساختمان ۲۰ طبقه‌ای شامل ۵ طبقه در زیر و ۱۵ طبقه روی زمین در حال ساخت است و تا سال ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد.

ایرنا

برچسب ها:

ساختمان پلاسکو 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman