معرفی محصول؛

انواع درب های ساختمانی را بیشتر بشناسید

انواع درب های ساختمانی را بیشتر بشناسید
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۱۹ | ۱۳۹۹/۱۲/۰۲

هدف از نگارش این مطلب آشنایی شما با انواع درب های ساختمانی که امروزه یکی از مهم ترین انواع تجهیزات تامین امنیت منازل و ساختمان ها محسوب می شود است.

به گزارش اخبار ساختمان، همانطور که می دانید درب های ساختمانی یکی از مهم ترین بخش هایی است که حریم خصوصی افراد را تعیین و باعث برقراری امنیت منازل و ساختمان ها می شود. و از آنجایی که هر انسان به صورت طبیعی دوست دارد که هم از نظر روحی و هم جسمی امنیت داشته باشد لذا نصب درب ساختمان یکی از بهترین راه ها برای افراد بشمار می رود.

این مسئله سبب شد که امروزه انواع درب های ساختمانی طراحی و تولید شوند که هر شخصی قبل از خرید حتما باید این انواع و ویژگی های آن را بداند. از آنجایی درب هایی ساختمانی از انواع تجهیزات تامین امنیت منازل و ساختمان ها محسوب می شود لذا درب ها باید مقاومت بالایی در برابر تغییر رنگ، تغییر شرایط آب و هوایی، ضربه و پوسیدگی داشته باشند. لذا ﺁشنایی با انواع درب های ساختمانی و ویژگی های آن ها به شما در زمان خرید کمک می کند.

ﺁشنایی با انواع درب های ساختمانی

درب ها یکی از مهم ترین بخش های تشکیل دهنده بناها محسوب می شوند و بسته به مکان قرارگیری خود دارای انواع مختلفی هستند. از آنجایی که این عنصر مهم ترین عامل ورودی و خروجی به منزل و ساختمان ها است لذا در زمان انتخاب مناسب ترین آن باید دقت داشته باشید. درب های ساختمانی شامل انواع درب های ورودی و داخلی و حیاط است که معمولا جنس این درب ها از چوب های طبیعی و مصنوعی و یا فلزات است.

درب های ساختمانی بر حسب محل قرارگیری به دو دسته کلی درب های داخلی و خارجی تقسیم می شود. همچنین از نظر تعداد لنگه ها نیز شامل درب های تک لنگه و دو لنگه هستند. همچنین درب های ساختمانی از نظر عملکرد نیز انواع مختلفی دارند که شامل درب های با لولای کنار، درب های کشویی و درب های آکاردئونی است. همان طور که می دانید امروزه درب های ساختمانی چه داخلی و چه خارجی را از جنس های مختلفی تولید می کنند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

 

بیشتر بخوانید: نکات کلیدی برای خرید درب فلزی

درب ضد سرقت

درب ضد سرقت همان طور که نامش مشخص است مانع از ورود سارقین شده و در برابر هر گونه تخریبی مقاوم است. در واقع این گونه درب ها را با استانداردهای خاصی طراحی و می سازند و همچنین نسبت به حرارت و رطوبت و صدا نیز عایق است. این خصوصیات سبب می شود که این درب ها در برابر تخریب قفل و لولا و بدنه مقاوم باشند و از این رو مانع از ورود سارقین شود. درب ضد سرقت در برابر حرارت و رطوبت نیز مقاوم است.

این درب ها امروزه به یکی از مهم ترین انواع تجهیزات تامین امنیت منازل و ساختمان ها تبدیل شده اند و لذا شرکت ها و تولیدی های زیادی امروزه مشغول به تولید انواع درب ضد سرقت هستند. درب های ضد سرقت شامل سه دسته درب ضد سرقت ایرانی، ترکی و چینی هستند. لازم به ذکر است بدانید قیمت درب های ضد سرقت بسته به این انواع متفاوت است.

درب آلومینیومی

این نوع درب به دلیل سبک وزن بودن از درب های ساختمانی پرکاربرد است و به همین دلیل امروزه در صنعت ساخت و ساز به صورت عمده از آن استفاده می شود. از ویژگی ای درب ها این است که مقاومت بالایی در برابر شرایط آب و هوایی از خود نشان می دهند. همچنین در برابر تجمع حشرات و باکتری ها نیز مقاوم اند و از این رو طول عمر بالایی دارند. علاوه بر این ویژگی ها به دلیل اینکه درب های آلومینیومی از قیمت بسیار مقرون به صرفه ای برخوردارند لذا از این درب ها هم به عنوان درب داخلی و هم خارجی استفاده می شود.

 

بیشتر بخوانید: نکات کلیدی برای خرید درب اتوماتیک

درب ضد آب

یکی از رایج ترین و محبوب ترین انواع درب های ساختمانی هستند که عموما در مکان هایی مثل دستشویی حمام و آشپزخانه نصب می شوند. از ویژگی این درب ها این است که کاملا ضد آب است و به هیچ وجه رطوبت و بخار را جذب نمی کنند. از دیگر ویژگی انواع درب ضد آب این است که به دلیل روکشی مقاومی که دارند به هیچ وجه روی این درب ها خط و خشی نمی افتد. همچنین به دلیل اینکه این درب ها مقاوم در برابر جذب رطوبت هستند لذا مانع از تجمع حشرات می شود. همچنین به دلیل اینکه هیچ نوع آبی در این درب ها وجود ندارد لذا هیچ قارچی به این درب ها حمله نمی کند.

درب PVC

این نوع درب از دیگر درب های ساختمانی است. معمولا این درب ها دارای روکش چوبی هستند. به همین دلیل از این درب ها در مصارف خانگی استفاده می شود. از آنجایی که این نوع درب ساختمانی از مقاومت و امنیت بسیار خوبی برخوردار است لذا از آن در بخش های بیرونی ساختمان نیز استفاده می کنند. از دیگر ویژگی های این درب ها این است که قیمتشان از درب های چوبی پایین تر است و افرادی که می خواهند درب ساختمانی برایشان صرفه اقتصادی داشته باشد معمولا این درب را انتخاب می کنند. از دیگر مزیت های درب های پی وی سی سبک و در برابر رطوبت مقاوم بودن است و لذا یکی از بهترین گزینه ها برای پروژه های اقتصادی محسوب می شود.

 

بیشتر بخوانید: نکات کلیدی برای خرید درب و پنجره

درب چوبی

یکی از محبوب ترین انواع درب های ساختمانی است که از قدیم به دلیل زیبایی منحصربه فردی که دارد طرفداران خاص خود را دارد. معمولا از این درب های بسیار شیک در داخل ساختمان استفاده می شود. امروزه این درب ها را یا با ام دی اف و یا با ترکیب ‌های مختلف چوب‌ های صنعتی تولید می کنند. معمولا روکش این درب ها بسیار متنوع است و حتی از پلیمر نیز به عنوان روکش آن استفاده می کنند. روکش این درب ها از نظر ظاهری بسیار مهم هستند این روکش ها از ﺁسیب دیدن چوب جلوگیری می کنند. البته برخی از مدل های درب های چوبی نیز بدون روکش هستند که مدل و سبک قدیمی دارند.

درب ضد حریق

همان طور که از نام این درب مشخص است این نوع درب ها در برابر حرارت و آتش سوزی مقاوم اند و آسیب نمی بینند. این درب ها امروزه به دلیل ممانعت از ورود دود آتشسوزی به ساختمان ها به یکی از رایج ترین انواع درب های ساختمانی تبدیل شده است. لذا علاوه بر اماکن عمومی و نیروگاه ها و ادارات و بیمارستان ها در منازل مسکونی نیز استفاده می شود. معمولا جنس انواع درب ضد حریق از فولاد است. از جمله قسمت های ساختمان که از درب ضد حریق استفاده می کنند پاگردهایی است که در بین پله های ضروری وجود دارد.

درب هیبریدی

این درب از انواع درب های ساختمانی است که ظاهری آن شبیه درب های چوبی است ولی جنس آن از فوم است. در واقع این درب ها نسل جدیدی از درب های چوبی هستند. از آنجایی که این درب ها دارای روکش چوبی هستند لذا مناسب برای تمام دیزاین ها هستند. علاوه بر زیبایی این درب ها بسیار مقاوم و دارای طول عمر بالایی هستند و دلیل آن هم جنس داخلی فوم ها است. این نوع درب نیز مانند درب های چوبی مناسب داخل ساختمان ها است.

تسنیم


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman