مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان مطرح کرد:

63 هزار مسکن روستایی سنددار شدند

63 هزار مسکن روستایی سنددار شدند
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۱۴ | ۱۳۹۹/۰۳/۱۸

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: تاکنون ۶۳ هزار و ۹۹۵ فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی و جلد سند برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت صادر شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، رضا خواجه‌ای در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تاکنون ۶۳ هزار و ۹۹۵ فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی و جلد سند برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت توسط بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد در این استان صادر شده است.

این مسئول ادامه داد: میزان صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی در استان ۶۹.۱ درصد بوده که این میانگین در سطح کشور ۶۰.۹۳ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد، همچنین میانگین صدور سند برای واحدهای مسکونی شهری ۱۲.۲۸ در سطح کشور و در استان ۹.۲۷ درصد است

وی افزود: برای توسعه اقتصادی، اجتماعی وفرهنگی صدور سند اماکن روستایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و صدور سند اماکن روستایی گامی در جهت بهره‌مند شدن جوامع روستایی از مزایای مالکیت تثبیت‌ شده در جهت توسعه موزون است تا منابع به صورت منطقی و عادلانه میان مردم روستا بهگونه‌ای تقسیم شود که همه روستاییان امکان یابند مانند جوامع شهری از حقوق مناسبی در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و حقوقی بهره‌مند شوند.

خواجه‌ای تصریح کرد: صدور سند برای واحدهای روستایی همواره موجب محرومیت‌زدایی، افزایش ارزش املاک در مناطق روستایی، بهره‌گیری از سرمایه‌های راکد موجود در روستاها برای فعالیت‌های حقوقی و اقتصادی و در نهایت ارتقای توسعه پایدار را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه، صدور سند واحدهای مسکونی روستایی برای خانوارهای روستایی هزینه چندانی ندارد و متقاضیان می‌توانند برای صدور سند به بنیاد مسکن استان مراجعه کنند، یادآور شد: در صورت استقبال آن دسته از روستائیان که تاکنون موفق به اخذ سند برای اماکن داخل محدوده طرح هادی نشده‌اند، بنیاد مسکن استان، آمادگی دارد طی ۲ سال نسبت به سنددار کردن واحدهای مسکونی روستایی با همکاری ثبت اسناد استان اقدام کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، خاطرنشان کرد: واگذاری اسناد مالکیت روستایی، زمینه را برای دریافت تسهیلات به‌سازی مسکن فراهم می‌کند و به‌عنوان یک پشتوانه برای روستاییان به شمار می‌آید.

ایسنا

برچسب ها:

زنجان ،سند ،مسکن روستایی 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman