رفتار عجیب چینی ها بعد از اتمام قرنطینه:

خرید خانه برای انتقام جویی از ویروس کرونا

خرید خانه برای انتقام جویی از ویروس کرونا
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۳۵ | ۱۳۹۹/۰۲/۱۱

با پایان یافتن قرنطینه در بسیاری از شهرهای چین شهروندان این کشور با رویکردی که انتقامجویی از کرونا عنوان شده است، به خرید خانه روی آورده اند.

به گزارش اخبار ساختمان، در شهر شانگهای نزدیک به ۱۶۰ واحد مسکونی که ارزانترین آن ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار قیمت داشته است در همین هفته و به سرعت به فروش رسید.

فروشندگان برخی از این واحدها که حدود ۱۰ تا ۲۰ میلیون دلار قیمت دارند از رویکرد سریع مردم برای خرید خانه پس از پایان کرونا اظهار تعجب کرده اند.

شرکت های دست اندرکار مسکن و معاملات املاک می گویند قفل کردن و قرنطینه شهرها فقط باعث توقف خریدها شد اما تقاضاها را منفی نکرد و همچنان شهروندان به سمت خرید خانه روی آورده اند.

با این حال پیش بینی شده است که میزان خرید خانه در سال جاری میلادی بین ۵ تا ۱۰ درصد در چین کاهش داشته باشد اما برخی گزارش ها حاکی است که بازار بسرعت شرایط بهتری پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:
اثر وحشتناک کرونا بر ساخت و سازهای دوبی
هفت اصل معماری در شکل گیری شهرهای آینده

لو شی از آژانس معاملات شهر هنگ کنگ می گوید: تقاضا برای مسکن هرگز در چین و هنگ کنگ ناپدید نشده است، مردم فقط در قرنطینه راهی برای خرید نداشتند.

او می افزاید که حتی در این زمان هم بسیاری از شهروندان به صورت آنلاین معاملات مسکن را دنبال می کردند و پس از پایان محدودیت ها به بازار بازگشته اند.

وی گفت که تنها در ماه مارس در شهر شانگهای ۶۰۰ هزار متر مربع منزل مسکونی به فروش رفته است که این رقم دو برابر ماه فوریه است.

در پایان ماه آوریل بررسی هایی صورت گرفت که نشان می دهد میزان خرید خانه در شهرهای شانگهای، پکن و شن جن در شرق، شمال و جنوب ۳۷ درصد نسبت به ابتدای ماه افزایش یافته است.

ایرنا


برچسب ها:

چین ،ویروس کرونا ،مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman