نکات کاربردی برای انتخاب کابینت آشپزخانه

نکات کاربردی برای انتخاب کابینت آشپزخانه
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۴۴ | ۱۴۰۰/۰۱/۰۱

آشپزخانه‌ها یکی از مهمترین قسمت‌های هر خانه هستند که زیبایی و نظافت این قسمت از خانه برای خانم‌های خانه‌دار اهمیت زیادی دارد و بهتر است برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه‌ها نکات مهمی را در نظر بگیرید.
به گزارش اخبار ساختمان، علاوه بر خرید وسیله‌، چیدمان مناسب در زیبایی آشپزخانه تاثیرگذار است و یکی از مهمترین فاکتورهایی که در آشپزخانه‌ها حائز اهمیت است و فضای زیادی را به خود اختصاص می‌دهد کابینت‌ها هستند که انتخاب نوع کابینت و ابعاد و رنگ آن جلوه ظاهری آشپزخانه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

برای انتخاب و خرید کابینت‌ها باید در وهله اول سبک دکوراسیون داخلی منزل را انتخاب کرده و کابینت را متناسب با آن خریداری کنید، زیرا کابینتی که در آشپزخانه‌ای با سبک کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای آشپزخانه‌ای با سبک مدرن مناسب نخواهد بود.

علاوه بر آن چیدمان وسایل داخل کابینت اهمیت زیادی دارد. سعی کنید وسایل سنگین‌تر و بلورها را در کابینت‌های ردیف پایین قرار دهید و وسایل سبک‌تر مانند سبد و اشیاء پلاستیکی را در کابینت‌های ردیف بالا بگذارید و داخل هر کابینت اشیایی که ارتفاع بیشتری دارند در عقب و به ترتیب هر چه ارتفاع کمتر می‌شود در ردیف جلوتر قرار داشته باشد تا به راحتی به تمام وسایل دسترسی داشته باشید و برای استفاده از آن ها دچار زحمت نشوید.

هنگام خرید کابینت آشپزخانه سعی کنید تنها فاکتور مدنظر شما زیبایی و جلوه ظاهری نباشد، زیرا متریال سازنده کابینت‌ها تاثیر زیادی در طول عمر و دوام آنها خواهد داشت و بهتر است قبل از خرید، بودجه خود را مشخص کنید تا بازه‌ی انتخابی شما محدودتر شده و راحت‌تر خرید را انجام دهید.

مدل کابینت آشپزخانه کوچک

برای خرید کابینت در آشپزخانه‌های کوچک باید دقت شما بیشتر باشد، زیرا فضای محدودی در اختیار دارید و باید تمام وسایل مورد نیاز را در جایگاه خود قرار دهید. پس بهتر است در آشپزخانه‌های کوچک از کابینت مدرن استفاده کنید و هر چه طول کابینت‌ها بیشتر و بدون دسته باشند مطابقت بیشتری با سبک مدرن دارند. در ضمن برای رنگ کابینت آشپزخانه باید هارمونی رنگ‌ها در فضا را در نظر بگیرید. اما در آشپزخانه‌های کوچک‌تر بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده کنید که باعث بزرگتر جلوه دادن محیط شود.

انواع کابینت آشپزخانه

کابینت ها با توجه به موادی که در ساخت آنها به کار می رود، انواع مختلفی دارند که در ادامه به مهم‌ترین آنها اشاره خواهیم کرد. شما می توانید با توجه به بودجه و سبک منزل نوع متناسب کابینت را برای آشپزخانه خود خریداری کنید.

کابینت چوبی

جزو قدیمی‌ترین محصولات و کابینت‌هایی هستند که در آشپزخانه به کار می‌روند و در انواع مختلف کابینت‌های روکش چوبی، کابینت ام دی اف، کابینت تمام چوب و همچنین کابینت‌های ممبران، های گلاس و pvc قرار دارند که معمولاً از چوب‌های مختلف افرا، راش، بلوط، گردو و هم‌چنین چوب‌های مصنوعی، صنوبر، گلابی و انجیر استفاده می‌کنند.

کابینت فلزی

نوع دیگری از کابینت‌ها که انواع حاصل از آنها در بازار به وفور یافت می‌شود کابینت‌های فلزی هستند که البته چند سالی است توجه و علاقه مردم نسبت به کابینت‌های فلزی کمتر شده است. در ساخت این کابینت‌ها معمولاً از ورق گالوانیزه، فولاد خام و استیل استفاده می‌کنند. با آگاهی از انواع مختلف کابینت‌ها می‌توانید نمونه مناسب‌تر را خریداری و انتخاب کنید. اما در بین انواع مختلفی که نام برده شد، اخیرا کابینت‌های هایگلاس در بین افراد محبوبیت زیادی پیدا کرده و این گرایش به علت زیبایی ظاهری و جلوه بی‌نظیر این کابینت‌ها، در کنار قیمت مقرون‌به‌صرفه آنها است.

مدل کابینت جدید

با توجه به تنوع سلیقه مشتری، این روزها طراحان و تولید کنندگان، انواع مختلف کابینت ها را تولید کرده و به بازار عرضه می‌کنند و این کابینت‌ها در سبک های مختلف کلاسیک و مدرن در بازار وجود دارند.

همچنین رنگ کابینت آشپزخانه از تنوع مطلوبی برخوردار است و شما با هر تم رنگی که برای آشپزخانه خود انتخاب کرده باشید، در نهایت می‌توانید کابینت مد نظر خود را خریداری نمایید.

کابینت آشپزخانه‌ های‌گلاس

این نوع کابینت‌ها که اخیراً در بازار رواج پیدا کرده‌اند دارای ظاهر شفاف و براقی هستند که باعث انعکاس نور و بزرگتر جلوه کردن فضا می شوند و در انواع مختلف رنگ‌ها تولید و عرضه می‌شوند. همانطور که گفته شد مهمترین ویژگی آنها زیبایی ظاهری در کنار قیمت مناسب آنها است و معمولاً در ساخت کابینت های هایگلاس از ورق‌های گلاس ایرانی و ترک استفاده می‌کنند.

بهتر است علاوه بر ظاهر کابینت، به ابزار و یراقی که در ساخت آن استفاده شده است دقت داشته باشید تا از بهترین مواد در ساخت این کابینت ها استفاده شده باشد.

جنس و مدل دستگیره در ظاهر آن تاثیرگذار خواهد بود، ولی نکته منفی که در رابطه با کابینت آشپزخانه‌های گلاس وجود دارد این است که امکان خط و خش برداشتن این کابینت‌ها وجود دارد و بهتر است از برخورد با اشیا تیز و برنده به آنها جلوگیری شود.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman