سهم بالای مسکن در سبد هزینه خانوار

سهم بالای مسکن در سبد هزینه خانوار
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۲۳ | ۱۳۹۹/۰۲/۱۰

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، طرح اقدام ملی مسکن را یکی از اقدامات مهم دولت دوازدهم برای خانه‌دار شدن جوانان دانست و گفت: در این طرح از ظرفیت‌های مختلف قانونی برای کاهش قیمت تمام‌شده مسکن استفاده می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، جواد رحمتی در جلسه شورای مسکن استان، با اشاره به این‌که اقدام ملی مسکن برنامه جدید دولت برای تأمین مسکن است، افزود: بخش قابل توجهی از انرژی دولت‌های یازدهم و دوازدهم در حوزه مسکن، صرف تکمیل پروژه‌های مسکن مهر شد که امروز در مراحل پایانی آن قرار داریم.

وی خاطرنشان کرد: دولت در نظر دارد در طرح اقدام ملی مسکن، هزینه‌ها نسبت به طرح مسکن مهر واقعی‌تر باشد و بر این اساس از ظرفیت‌های مختلف قانونی مانند استفاده از زمین‌های دولتی و تخفیف عوارض استفاده خواهد شد.

وی افزود: در این طرح تلاش خواهد شد تا ضمن سخت‌گیری نسبت به رعایت اصول فنی و استانداردهای مهندسی، افراد واجد شرایط در اولویت تحویل مسکن باشند.

رحمتی با بیان این‌که مسکن بیشترین سهم را در سبد هزینه خانوارها دارد، افزود: وضعیت اقتصادی کنونی به نحوی است که اگر از سوی دولت حمایت نشود بسیاری از جوانان امکان خانه‌دار شدن ندارند؛ بنابراین در طرح اقدام ملی مسکن به افرادی که درآمد کمتری دارند یا درآمد ثابت ندارند تخفیف‌های بیشتری داده خواهد شد.

وی بر آسیب‌شناسی و برخورد واقع‌بینانه با این طرح تأکید کرد و گفت: قبل از اجرا باید نقاط ضعف و کاستی‌های طرح مشخص شود تا از آسیب‌هایی که در پروژه‌های مسکن مهر به وجود آمد پیشگیری کنیم.

وی درخصوص ظرفیت‌های استان برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن گفت: شهر جدید سهند مناسب‌ترین محل برای اجرای این طرح است و می‌توان از ظرفیت‌های قانونی شهرهای جدید برای اجرای هرچه بهتر این طرح استفاده کرد.

در این جلسه آخرین اقدامات انجام شده برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در آذربایجان شرقی مطرح و درخصوص راهکارهای اجرای این طرح بحث و تبادل نظر شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در این خصوص گفت: سهم آذربایجان شرقی از این طرح، 40 هزار واحد است که 17 هزار واحد در شهر جدید سهند، 10 هزار و 700 واحد در زمین‌های دولتی، 4800 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر و 7700 واحد در قالب طرح ملی بازآفرینی شهری ساخته خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، ابوالقاسم سلطانی افزود: در مرحله اول این طرح، 4500 متقاضی ثبت‌نام کردند که 1821 نفر از آن‌ها واجد شرایط تشخیص داده شده‌اند.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman