تعلیق پرداخت اقساط وام مسکن در آمریکا

تعلیق پرداخت اقساط وام مسکن در آمریکا
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۳۲ | ۱۳۹۹/۰۲/۰۹

درپی شیوع کرونا و تعطیلی کسب و کارها در آمریکا، بیش از ۳.۴ میلیون خانوار تحت پوشش برنامه کمک اقتصادی دولت این کشور که امکان پرداخت با تاخیر اقساط وام مسکن را فراهم می کند، قرار گرفته اند.



۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات

ناتوانی 3.5 میلیون خانوار آمریکایی از پرداخت اقساط وام مسکن

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از مجله آمریکایی فوربس، درپی شیوع کرونا و تعطیلی کسب و کارها در آمریکا، بیش از 3.4 میلیون خانوار تحت پوشش برنامه کمک اقتصادی دولت این کشور که امکان پرداخت با تاخیر اقساط وام مسکن را فراهم می کند، قرار گرفته اند.

براساس آخرین اطلاعات شرکت آماری بلک نایت آمریکا، تعداد وام هایی که تحت پوشش این برنامه قرار گرفتند در هفته گذشته 2.9 میلیون بوده است. درمجموع ، در حال حاضر 6.4% از کل وام های مسکن در ایالات متحده شامل این برنامه شده است.

بر اساس این گزارش، تعداد وام های مسکن گرفته شده از اداره مسکن فدرال و وزارت امور کهنه‌سربازان آمریکا که تحت پوشش این برنامه قرار گرفته اند بیشترین افزایش را داشته اند. درحال حاضر، تقریباً 9 درصد از این وامها مشمول این طرح دولت شده اند.

این در حالی است که فقط 5.6 درصد از وام های مسکن پرداخت شده از سوی مؤسسات مالی "فنی می" و "فردی ماک"، شامل این برنامه کمک دولت شده اند.

بنابراین گزارش، بسته اقتصادی دولت که برای کمک به جلوگیری از تبعات شیوع ویروس کرونا تصویب شده است، به وام گیرندگان اجازه می دهد تا در صورت عدم درآمد به دلیل این بیماری همه گیر، پرداخت وام مسکن خود را به مدت شش ماه به تاخیر بیندازند.

مایک فراتانتونی، معاون انجمن بانکداران وام مسکن و اقتصاددان ارشد، می گوید: درپی اعلام بیکاری از سوی 22 میلیون آمریکایی طی یک ماه گذشته، بسیاری از گیرندگان وام مسکن با بانک یا مؤسسه مالی خود تماس گرفته و خواستار مهلت برای پرداخت اقساط خود شده اند.

تسنیم

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman