استاندار ایلام مطرح کرد:

باید از مشکلات مسکن مهر درس گرفت

باید از مشکلات مسکن مهر درس گرفت
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۰۸ | ۱۳۹۹/۰۲/۰۹

استاندار ایلام گفت: امروز نباید در اجرای طرح اقدام ملی مسکن مشکلات گذشته دوباره تکرار شود بلکه باید با رفع نقائص در جهت تامین مسکن افراد نیازمند اقدام عملی انجام داد.
به گزارش اخبار ساختمان، قاسم سلیمانی دشتکی در جلسه شورای تامین مسکن استان، اظهار کرد: یکی از فلسفه‌های مهم نظام و دولت جمهوری اسلامی ایران کمک به افراد ضعیف و کم درآمد جامعه است و در این راستا امروز شاهد اجرای برنامه‌های مختلف برای تحقق این هدف مهم هستیم.

وی گفت: طرح مسکن مهر و هدفمندی یارانه‌ها دو حرکت خوب و اساسی در کمک به اقشار ضعیف جامعه که متاسفانه خوب اجرا نشد واگر به ذات مصوبات این دو طرح برگردیم خیلی از مشکلات آن پیدا و حل می شود.

استاندار ایلام ادامه داد: در طرح مسکن مهر مشارکت سه گانه دولت بانک و متقاضی ایجاد شد به این معنی که دولت یک سهم بدهد و بانک تسهیلات و متقاضی هم سهم ۳۰ درصدی آورده داشته باشد و این درحالی بود که قشر مورد هدف توان سهم آورده نداشتند و در نتیجه سه تا چهار دهک پایین جامعه صاحب خانه نشدند.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: امروز نباید در اجرای طرح اقدام ملی مسکن مشکلات گذشته دوباره تکرار شود بلکه باید با رفع نقائص در جهت تامین مسکن افراد نیازمند اقدام عملی انجام داد.

وی خواستار بکارگیری مشارکت و کمک نهادهای حمایتی، بنیادها و خیرین در راستای اجرای موفقیت آمیز طرح اقدام ملی مسکن برای محرومان شد و گفت: در این راستا پیشنهاد می شود برای صاحب خانه شدن دهک های پائین جامعه با ورود نهادهای حمایتی، بنیادها و کمک خیرین سهم آورده این اقشار پرداخت شود و برای اقساط آنها نیز یارانه در نظر بگیریم.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman