معماری جالب پارک پاپ آپ در فرانسه

معماری جالب پارک پاپ آپ در فرانسه
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۴۴ | ۱۳۹۹/۰۲/۰۸

پارک پاپ آپ شهر روئن فرانسه که توسط گروه Collectif Parenthèse و در سال ۲۰۱۹ طراحی شده است، به دنبال ایجاد فضایی سرزنده برای محیط است.
به گزارش اخبار ساختمان، پارک پاپ آپ یک نوآوری آفرینشگرانه از فضاهای شهری کوچک است که می‌تواند شکل‌های متعددی به خود بگیرد و برای زمان کوتاهی به مکانی برای سرگرمی تبدیل شود. در سال های اخیر چنین فضاهایی در بیشتر شهرهای پیشرو جهان ساخته شده است و دولت های محلی نیز از پارک پاپ آپ به عنوان راهکاری برای ایجاد پارک های نسل جدید استقبال می کنند.

این پارک می تواند برای تعامل شهروندان و تبادل اندیشه باشد و مکان هایی مانند کافه موقت، موزه کوچک و کیوسک فروش کتاب و مجله را درخود داشته باشد.

پارک پاپ آپ شهر روئن فرانسه که توسط گروه Collectif Parenthèse و در سال ۲۰۱۹ طراحی شده است، به دنبال ایجاد فضایی سرزنده برای محیط است. این پارک در نزدیکی محلات مسکونی و در محل پهلو گرفتن قایق ها ساخته شده است و برای افراد محلی به آسانی قابل دسترسی است.

در طراحی این فضا از فرم بادبان و خطوط افقی ساحل الهام گرفته شده است و امکان انعطاف پذیری و تغییر شکل فضا و عناصر متناسب با سلیقه کاربر وجود دارد. در این پارک علاوه بر ایجاد فضاهایی برای بازی، عکاسی، مکث و نشستن، غرفه هایی برای فروش محصولات نیز در نظر گرفته شده است تا بتواند به اقتصاد محلی کمک کند.

گروه Collectif Parenthèse در طراحی این پارک سعی داشته است با برانگیختن حواس چندگانه کاربران بتواند آن ها را به درک بیشتری از فضا برساند. دیدن عناصر نمادین از قایق ها و قرار گرفتن بادبان ها در کنار آب و شنیدن همزمان صدای باد و آب در درک این فضا و ارتقا حس مکان و بهبود ارتباط انسان با محیط نقش زیادی دارند.

آمدخبر

برچسب ها:

معماری ،فرانسه 
عکس های مرتبط
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman