اوضاع بی سروسامان قیمت زمین در گناباد

اوضاع بی سروسامان قیمت زمین در گناباد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۵۶ | ۱۳۹۹/۰۲/۰۸

قیمت زمین و مسکن در حالی این روزها در گناباد سر به فلک کشیده که تعداد زیادی از واحدهای مسکن مهر در این شهرستان همچنان خاک می‌خورد.
به گزارش اخبار ساختمان، اشتغال و مسکن امروز از دغدغه‌های اصلی جوانان برای تشکیل زندگی شده و بارها نیز مسئولان اعلام کرده‌اند که راهکارهایی برای حل آن در پیش خواهند گرفت.

از اواسط سال گذشته قیمت زمین و مسکن در شهرستان گناباد روند صعودی خود را آغاز کرد تا جایی که این موضوع به خطبه‌های نماز جمعه هم کشیده شد و پس از آن بود که جلساتی در زمینه مشکلات مسکن در گناباد برگزار شد.

در راستای پیگیری مطالبات مردم طی دو گزارش تحت عنوان "قیمت زیاد زمین ساخت و ساز در گناباد را قفل کرده است" و " قیمت افسارگسیخته زمین در گناباد؛ دلالان بدون نظارت جولان می‌دهند" به این موضوع پرداخته شده است.

در ادامه پیگیری ها این بار به سراغ حامد قربانی فرماندار گناباد رفته‌ایم.

حامد قربانی فرماندار گناباد اظهار داشت: این که مردم و جوانان از افزایش قیمت زمین و مسکن در گناباد گلایه دارند از مطالب به حقی است که دارند و ما نیز به عنوان نماینده دولت سعی خواهیم کرد از تمامی ظرفیت ها برای کاهش قیمت ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: برای این که بتوانیم بازار و نوسانات را کنترل کنیم از ظرفیت کارشناسان رسمی دادگستری برای تعیین قیمت استفاده خواهیم کرد و جلوی برخی قیمت‌گذاری‌های کاذب را خواهیم گرفت.

فرماندار گناباد خاطرنشان کرد: با توجه به درخواست های موجود زمین هایی که در محدوده شهری وجود داشته دچار افزایش قیمت سرسام آوری شده تا جایی که تقاضاها به سمت زمین های زراعی رفته است.

وی استفاده از ظرفیت ماده 6 قانون ساماندهی و حمایت از مسکن و ماده 10 قانون زمین شهری برای احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و توجه بیشتر شهرداران گناباد، کاخک و بیدخت از توابع این شهرستان به این مسئله را خواستار شد.

فرماندار گناباد تصریح کرد: با بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت طرح‌های بازآفرینی شهری و شناسایی زمین‌های مازاد دستگاه‌های اجرایی برای اجرای مطلوب این طرح برای کاهش مشکل زمین و مسکن ورود خواهیم کرد.

قربانی با اشاره به برخورد جدی با دلال بازی ها در موضوع مسکن بیان داشت: دلال ها قیمت ها را تغییر می دهند و یک بی نظمی نیز در مبلمان شهری ایجاد می کنند.

وی تشکیل قرارگاه و کمیته ویژه مسکن جوانان با اولویت مسائل و مشکلات این قشر به خصوص بیش از هزار جوان ازدواج کرده و متقاضی مسکن شهرستان گناباد را از اولویت های فرمانداری گناباد دانست و افزود: افزایش وسعت گناباد باعث شده تا هزینه های خدمات رسانی افزایش یابد و بودجه اختصاص یافته به این امر جواب گو نباشد.

قربانی افزود: بیشتر زمین‌ها در گناباد و بخش عمده‌ای از واحدهای مسکونی به صورت تک واحدی است و براساس فرهنگ سنتی در برخی موارد زمین زعفران در کنار واحد مسکونی وجود دارد که این موارد موجب افزایش یک و نیم برابری استاندارد وسعت این شهر شده است.

وی ادامه داد: از مجموع واحدهای مسکن مهر تکمیل شده در گناباد، هزار و 416 واحد توسط بانک مسکن قسط‌بندی شده و هزار و 216 واحد باقی مانده و 152 واحد نیز 60 درصد پیشرفت دارد.

فرماندار گناباد اظهار داشت: 564 واحد مسکن مهر بدون متقاضی در گناباد داریم که اگر این واحدها تکمیل شوند بازار مسکن کاهش خواهد داشت.

قربانی افزود: در راستای طرح ملی مسکن که از چند ماه گذشته شروع شد 536 واحد سهم شهر گناباد و 40 واحد سهم شهرهای کاخک و بیدخت است که 450 نفر متقاضی در شهر گناباد و 122 نفر در کاخک و بیدخت بدین منظور ثبت‌نام کرده‌اند.

تسنیم

نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman