ثبت‌نام ۱۱ هزار البرزی در طرح ملی مسکن

ثبت‌نام ۱۱ هزار البرزی در طرح ملی مسکن
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۴۲ | ۱۳۹۹/۰۲/۰۷

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از ثبت‌نام ۱۱ هزار البرزی در طرح ملی مسکن خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، محمدرضا صفایی فر با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده در خصوص طرح اقدام ملی مسکن در استان البرز، اظهار کرد: سهمیه استان البرز در این طرح ۱۰ هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی است.

وی در خصوص واحدهای مسکونی که در قالب طرح اقدام ملی مسکن واگذار می‌شود، گفت: این واحدها به صورت زمین‌های اجاره‌ای ۹۹ ساله، خود مالکی و تعاونی واگذار می‌شوند.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان البرز گفت: اداره املاک و حقوقی راه و شهرسازی اراضی موجود دولتی در سطح استان را برای ایجاد واحدهای مسکونی بررسی می‌کند.

ثبت نام ۱۱ هزار البرزی در طرح ملی مسکن

صفایی فر با اشاره به اینکه فاز اجرایی ساخت واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای نظرآباد، اشتهارد، فردیس و کرج عملیاتی شده است، گفت: نام نویسی در مراحل اول و دوم از طریق سامانه ویژه ثبت نام انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه ۱۱ هزار البرزی‌ها در این طرح ثبت نام کرده اند، گفت: تاکنون ۸۰۰ نفر برای تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات معرفی شده و وضعیت سایر ثبت نام شدگان نیز در حال بررسی است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به اینکه شیوه نامه‌های اجرایی ساخت مسکن در استان البرز ابلاغ شده است، گفت: طرح‌های مختلفی برای توسعه مسکن در استان البرز دنبال می‌شود تا با تکیه بر آن بتوانیم مشکل مسکن اقشار آسیب پذیر جامعه و فاقد مسکن را حل کنیم.

احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی در اشتهارد و هشتگرد

صفایی فر با بیان اینکه پروژه‌های مختلفی در استان برای تأمین مسکن محرومان پیش بینی شده است، گفت: در حال انجام مذاکره برای انعقاد تفاهم‌نامه با نهادهای دولتی و عمومی مانند کمیته امداد، بنیاد مسکن و ستاد فرمان حضرت امام (ره) که زمین در اختیار دارند، هستیم.

وی با اشاره به اینکه در صورت انجام مذاکرات اراضی موردنظر پس از تغییر کاربری به ساخت مسکن محرومان و اقشار کم درآمد اختصاص می‌یابد، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز طرح‌هایی برای توسعه مسکن محرومان در شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر دارد که این طرح‌ها در حال بررسی است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان البرز گفت: تلاش می‌شود با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرهایی مانند اشتهارد و شهر جدید هشتگرد حدود ۵۰ هزار واحد مسکونی احداث شود.

مهر

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman