اداره کل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد:

واگذاری زمین برای اجرای طرح مسکن ملی

واگذاری زمین برای اجرای طرح مسکن ملی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۳۰ | ۱۳۹۹/۰۲/۰۷

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد: تا کنون ۱۸۱ هزار و ۹۲۸ متر مربع زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن واگذار شده است که عملیات احداث آن پس از قطعی شدن تعداد و اسامی متقاضیان آغاز خواهد شد.
به گزارش اخبار ساختمان، مجید صالحی امیر با اشاره به اینکه ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در استان در دو مرحله انجام شده است، عنوان کرد: در مرحله اول تعداد ۲ هزار و ۸۶۰ نفر و در مرحله دوم ۱۴ هزار و ۳۹۵ نفر ثبت نام کردند.

وی یادآورشد: اسامی متقاضیان مرحله دوم پس از پالایش اسامی و مطابقت با شرایط ثبت نامی که قبلاً مطرح شده، اعلام می‌شود.

وی در خصوص برنامه های این معاونت در سالجاری گفت: شناسایی، امکان سنجی و بارگذاری جهت واگذاری ادارات و ارگان‌ها و سازمانهای سازنده بر اساس شیوه نامه های ابلاغی و شناسایی و امکان سنجی زمینهای داخل محدوده شهری با فراخوان و عقد قرارداد و مشارکت در ساخت طرح اقدام ملی مسکن انجام خواهد شد.

صالحی ادامه داد: از دیگر برنامه های این معاونت در سال جاری میتوان به معرفی و انعقاد قرارداد برای واحدهای نیمه کاره مسکن مهر در طرح اقدام ملی طبق دستور العمل های ارسالی در جهت ساخت، تکمیل و دریافت تسهیلات بانکی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه هایی که این معاونت در نظر دارد شناسایی زمین های در مالکیت ادارات و ارگانها و سازمانهای دولتی و نیروهای مسلح در جهت ساخت طرح اقدام ملی است.

صالحی تصریح کرد: همچنین در سال جاری شناسایی و معرفی زمین در بافت قدیم حوزه بازآفرینی با ارسال فراخوان مشارکت در جهت ساخت و اخذ تسهیلات بانکی طرح اقدام ملی مسکن انجام می شود.

وی در خصوص تعیین تکلیف پروژه های مساکن مهر گفت: پیگیری جهت حل و فصل مشکلات تنظیم قرارداد صدور دفترچه اقساط ، تکمیل پروژه های باقیمانده مساکن مهر فاقد مشکل ، اجرای معبر فاز دو سایت حاج شمسعلی و برنامه ریزی و شروع عملیات اجرایی دیوار های حائل از برنامه های این معاونت در سال جاری است.

صالحی در پایان خاطرنشان ساخت: در سال جاری شروع عملیات اجرایی پروژه آماده سازی محوطه و مسجد باروداب و همچنین تکمیل عملیات محوطه سازی باقیمانده در سایت امید اکباتان و امام گل و رایزنی جهت واگذاری این سایت ها به شهرداری انجام می‌شود.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman