فرماندار گناباد تاکید کرد:

لزوم برخورد با دلالان بازار زمین و مسکن

لزوم برخورد با دلالان بازار زمین و مسکن
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۲۰ | ۱۳۹۹/۰۲/۰۶

فرماندار گناباد گفت: اجازه جولان دلالها را در بازار زمین و مسکن این شهرستان را نمی دهیم و باید با مسببان مشکلات در این بخش برخورد شود.
به گزارش اخبار ساختمان، حامد قربانی در جلسه شورای مسکن گناباد افزود: نارضایتی از قیمت زمین و مسکن از مطالبات به حق مردم و از جمله جوانان است و باید با استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش مشکلات در این بخش اقدام کرد.

وی ضمن تاکید بر برخورد با عوامل نابسامانی و افزایش غیر متعارف زمین و مسکن در گناباد ادامه داد: باید نرخ اجاره و فروش این بخش متناسب با ظرفیت هر منطقه توسط کارشناسان رسمی دادگستری تعیین شود و مانع از قیمت گذاریهای کاذب شد.

فرماندار گناباد گفت: زمینهای محدوده های شهری گناباد با توجه به تورم دچار افزایش قیمت سرسام آوری شده و بیشتر درخواستها به سمت زمینهای دارای کاربری های زراعی سوق یافته است.

قربانی استفاده از ظرفیت ماده ۶ قانون ساماندهی و حمایت از مسکن و ماده ۱۰ قانون زمین شهری برای احیای بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری و توجه بیشتر شهرداران گناباد، کاخک و بیدخت از توابع این شهرستان به این مساله را خواستار شد.

وی بر بهره گیری بیشتر از ظرفیت طرحهای بازآفرینی شهری و شناسایی زمینهای مازاد دستگاههای اجرایی برای اجرای مطلوب این طرح برای کاهش مشکل زمین و مسکن تاکید کرد.

فرماندار گناباد از بانکهای عامل خواست که ظرفیت پرداخت تسهیلات به سازندگان و نیازمندان واقعی ساخت مسکن را افزایش دهند و جهاد کشاورزی در کنار شهرداری ها توجه بیشتری به صیانت از زمینهای کشاورزی حاشیه شهرها داشته باشد.

قربانی افزود: باید مانع از فعالیت دلالها در خرید و فروش اراضی کشاورزی و بی نظمی در مبلمان شهری شد.

وی تشکیل قرارگاه و کمیته ویژه مسکن جوانان با اولویت مسائل و مشکلات این قشر به خصوص بیش از هزار جوان ازدواج کرده و متقاضی مسکن شهرستان گناباد شد.

فرماندار گناباد افزایش بیش از انداره استاندارد وسعت را از مشکلات گناباد دانست و گفت: این مساله موجب هزینه های زیادی برای شهرداری در ارایه خدمات شده است و بودجه تخصیصی جواب گوی نیاز نیست.

قربانی افزود: بیشتر زمینها در گناباد و بخش عمده ای از واحدهای مسکونی به صورت تک واحدی است و بر اساس فرهنگ سنتی در برخی موارد زمین زعفران در کنار واحد مسکونی وجود دارد که این موارد موجب افزایش یک و نیم برابری استاندارد وسعت این شهر شده است.

وی ادامه داد: از مجموع واحدهای مسکن مهر تکمیل شده در گناباد، هزار و ۴۱۶ واحد توسط بانک مسکن قسط بندی شده و هزار و ۲۱۶ واحد باقی مانده و ۱۵۲ واحد نیز ۶۰ درصد پیشرفت دارد.

فرماندار گناباد با اشاره به وجود ۵۶۴ واحد مسکن مهر بدون متقاضی در گناباد خواستار استفاده بیشتر از ظرفیت این بخش برای کاهش مشکل مسکن شد.

قربانی افزود: در راستای طرح ملی مسکن به عنوان یکی از خدمات مهم دولت دوازدهم که از چند ماه گذشته شروع شد ۵۳۶ واحد سهم شهر گناباد و ۴۰ واحد سهم شهرهای کاخک و بیدخت است که ۴۵۰ نفر متقاضی در شهر گناباد و ۱۲۲ نفر در کاخک و بیدخت بدین منظور ثبت نام کرده اند.

از مجموع پنج هزار و ۹۰۰ کیلومتر مربع وسعت شهرستان گناباد، هزار و ۸۰۰ هکتار مربوط به محدوده مرکزی این شهر است.

۴۵ هزار نفر از جمعیت گناباد در شهر گناباد و بقیه در بخشهای کاخک و بیدخت و ۱۱۲ روستای این شهرستان ساکن هستند.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

ایرنا

برچسب ها:

بازار مسکن ،گناباد 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman