تاثیرات منفی کرونا بر بازار مسکن تهران

تاثیرات منفی کرونا بر بازار مسکن تهران
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۴۶ | ۱۳۹۹/۰۲/۰۶

گزارش بانک مرکزی از تحولات مسکن شهر تهران حاکی از کاهش قابل توجه میزان معاملات در فروردین ماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال گذشته است که تاثیر بیماری کووید-19 بر بازار مسکن را کاملا آشکار می‌کند و این در حالی است که قیمت‌ها رشد داشته است.
به گزارش اخبار ساختمان، جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی بانک مرکزی درباره تحولات بازار مسکن شهر تهران در فروردین ماه سال جاری نشان دهنده این است که تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در فروردین ماه ۱۳۹۹، به ۱.۲ هزار واحد مسکونی محدود شده است که میزان آن نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۸۷.۸ و ۶۳.۷ درصد کاهش یافته است.

گفتنی است که به نظر می‌رسد شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فعالیت‌ها در تهران در این ماه تأثیر جدی بر تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در فروردین ماه داشته است.

علاوه بر این طبق این گزارش متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاههای معاملات ملکی شهر تهران، ۱۵۳ میلیون ریال بوده که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۵.۷ درصد افزایش قیمت را نشان می‌دهد.

همچنین بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا حاکی از آن است که واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۴۱.۵ درصد، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

براساس این گزارش، در ماه مورد بررسی (فروردین ۹۹) شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۲۸.۷ و ۳۱.۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman