از بازار مسکن در خراسان جنوبی چه خبر؟

از بازار مسکن در خراسان جنوبی چه خبر؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۰۸ | ۱۳۹۹/۰۲/۰۶

رئیس اتحادیه مشاورین املاک خراسان جنوبی گفت: معاملات مسکن و زمین در خراسان‌جنوبی به صورت رسمی و قولنامه‌ای طی ماه‌های اسفند ۹۸ و فروردین به صفر رسید.
به گزارش اخبار ساختمان، علیرضا اربابی در ادامه گفت: از ۱۵ اسفندماه ۹۸ تا اواخر فروردین ماه ۹۹ همه مراکز مشاور املاک در استان طبق روال سراسر کشور تعطیل بودند و در نتیجه هیچ گونه معامله‌ای در این بازه زمانی به ثبت نرسیده است.

افزایش اجاره بها در سال گذشته

اربابی در زمینه وضعیت اجاره مسکن نیز گفت: وضعیت اجاره مسکن نیز تقریباً مشابه خرید و فروش است و البته به واسطه افزایش مالیات بر املاک در سال گذشته، اجاره بها مقداری افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ساخت و ساز نیز از ابتدای شروع کرونا در خراسان‌جنوبی به شدت کاهش داشته است، ادامه‌داد: همه این موارد نشان از رکود بازار مسکن در ماه‌های اخیر در خراسان‌جنوبی دارد.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک خراسان جنوبی بیان‌کرد: نکته مثبت در حوزه مسکن طی ماه‌های اخیر (اسفند و فروردین) تلاش خیرین و نیک‌اندیشان و بسیاری از صاحبان املاک برای حل مشکل اجاره بها مؤجران بوده است.

اربابی ادامه‌داد: بسیاری از صاحبان املاک به ویژه املاک تجاری با توجه به شیوع کرونا و آسیب اقتصادی به واحدهای صنفی اجاره بها ملک خود را بخشیده و یا در این زمینه به مؤجران خود تخفیف و مهلت دادند که بسیار ارزشمند است.

رکود در بازار مسکن تا پایان ماه رمضان ادامه دارد

وی در زمینه پیش‌بینی وضعیت بازار مسکن در خراسان‌جنوبی گفت: به نظر می‌رسد رکود در بازار مسکن چه خرید و چه اجاره بها تا پایان ماه مبارک رمضان در استان ادامه داشته باشد و بعد از آن اندکی شرایط تغییر کند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک خراسان‌جنوبی اظهار کرد: رونق ساخت و ساز مسکن از آن جهت حائز اهمیت است که با خود اشتغال‌زایی و کاهش نرخ بیکاری را به همراه دارد و از این منظر حائز اهمیت است.

اربابی یادآور شد: امیدواریم بعد از پایان ماه مبارک رمضان خبرهای بسیار خوشی در حوزه زمین و مسکن به مردم خراسان‌جنوبی بدهیم.

مهر

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman