زمین مورد نیاز طرح مسکن ملی تامین شد

زمین مورد نیاز طرح مسکن ملی تامین شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۴۹ | ۱۳۹۹/۰۲/۰۴

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از موافقت با تغییر و تبدیل کاربری بخشی از اراضی دولتی برای اختصاص به طرح ملی مسکن خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، داریوش حسینی در اولین جلسه کمیسیون ماده پنج طرح تفصیلی شهر همدان در سال ۹۹ بیان کرد: تولید مسکن برای گروه‌های مختلف درآمدی به ویژه گروه‌های کم درآمد و تأمین زمین مناسب برای این موضوع در دستور اقدام قرار گرفت و در نتیجه با تغییر و تبدیل کاربری بخشی از اراضی برای اختصاص به طرح ملی مسکن موافقت شد.

وی یادآور شد: سرعت بخشیدن به روند اجرای طرح تفصیلی از جمله باز گشایی و تعریض معابر، تحقق پذیری کاربری‌های عمومی و اعمال ضوابط و مقررات ویژه طرح‌ها و هم زمان رسیدگی به مسائل شهروندان از اولویت‌های راه و شهرسازی استان همدان است.

حسینی تصریح کرد: کمیسیون ماده پنج ضمن برگزاری جلسه بر حفظ حقوق تمامی شهروندان در راستای عدالت شهری در توزیع خدمات تاکید کرده و اولویت را در تصمیمات بر رعایت ضوابط و مقررات مصوب و احداث معابر و شبکه دسترسی مناسب مبتنی بر واقعیت‌های کنونی شهر قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه پیشبرد طرح اقدام ملی مسکن با توجه به ضرورت‌ها و نیازهای فعلی جامعه از اولویت‌های راه و شهرسازی استان همدان و حوزه شهرسازی است، اظهار کرد: در این راستا مکان یابی اراضی مناسب و واگذاری برای ساخت و سازها با سرعت و دقت در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به بررسی ۱۵ پرونده دیگر در این جلسه، گفت: تعدادی از این پرونده‌ها در خصوص کمک به تکمیل و تعریض و جابجایی معابر جهت تسهیل در رفت و آمد عمومی و حل مشکلات ترافیکی بود که با توجه به مسائل شهر و شهروندان تصمیمات لازم اتخاذ شد.

حسینی گفت: تاکید مدیران در کمیسیون بر توسعه و توزیع امکانات، دسترسی برابر برای همه شهروندان، اولویت اقدام کمیسیون ماده پنج بر روی مسائل ضروری شهروندان و حرکت در چارچوب ضوابط و مقررات است.

مهر

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman