معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران مطرح کرد:

افزایش ساخت و ساز غیرمجاز در مازندران

افزایش ساخت و ساز غیرمجاز در مازندران
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۳۴ | ۱۳۹۹/۰۲/۰۴

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با اشاره به افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز در این استان گفت: ساخت و ساز بی‌رویه در مازندران‌ بیانگر عدم انجام وظایف قانونی دستگاه‌های متولی است.
به گزارش اخبار ساختمان، مهدی رازجویان در سی و یکمین جلسه کار گروه پیشگیری از تفکیک و تغییر کاربری ساخت و ساز غیر مجاز در مازندران که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مقوله تفکیک کاربری و مقابله با زمین‌خواری در شهر و روستاهای استان مازندران باید مورد تاکید جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اولویت اول در مازندران مقوله کشاورزی بوده که در تهیه و تولید مواد غذایی کشور نقش اساسی دارد، تصریح کرد: بطوریکه در بحث تولید برنج، جوجه، مرکبات، محصولات باغی، سیفی‌جات، مرغ و تخم مرغ از جمله استان‌های مهم کشور هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه گردشگری اولویت دوم مازندران است، گفت: اما به‌طور قطع تبدیل شدن زمین‌های کشاورزی به ویلا باعث می‌شود به‌زودی در این استان به جای طبیعت و طراوت زیبا تنها پاره‌های آجر و سیمان مشاهده شود.

رازجویان با بیان اینکه ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی چهره مازندران را تغییر می‌دهد، افزود: باید از همه مواهب و مزایای خدادادی استان مازندران به نحو درست و مناسب بهره‌برداری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تعداد بالای ساخت و سازهای غیر مجاز در استان مازندران‌ بیانگر عدم انجام وظایف قانونی دستگاه‌های متولی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران تصریح کرد: بنابراین جلوگیری از ساخت ساز غیر قانونی نیازمند به همراهی دستگاه‌های قضایی و نظارتی است که در همین راستا نقش اساسی و مهم کار گروه ساخت و ساز غیر مجاز باید مورد توجه و جدیت قرار گیرد.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman