وزیر راه و شهرسازی:

موضوع کپر نشینی در چابهار را ختم می‌کنیم

موضوع کپر نشینی در چابهار را ختم می‌کنیم
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۴۷ | ۱۳۹۹/۰۲/۰۳

وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه‌های ساخت مسکن در ۱۲۰۰ هکتار از محلات این شهر را دنبال می کنیم تا به موضوع کپرنشینی در این منطقه خاتمه دهیم.
به گزارش اخبار ساختمان، امروز جلسه مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در وزارت راه و شهرسازی درحال برگزاری است.

این جلسه درباره اهم اقدامات راهبردی کمیته پیشگیری از آلودگی ناوگان حمل و نقل و مراکز تجمع مسافران ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا از ابتدای بهمن ۹۸ تا انتهای فروردین ۹۹ است.


محمد اسلامی در این جلسه به بخشی از اقدامات وزارت راه و شهرسازی از ابتدای بحران کرونا اشاره کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی طیف گسترده و وسیعی از مسئولیت‌ها و ماموریت‌ها را عهده‌دار است که نقش مستقیم و پررنگی در زندگی مردم دارد.

او افزود: بخش‌های مختلف وزارت راه و شهرسازی به‌ صورت یک منظومه به ‌هم پیوسته در تلاش هستند و می‌توان گفت این وزارتخانه از معدود وزارتخانه‌هایی است که عناصر آن در ۲۴ ساعت شبانه‌روز و بدون تعطیلی فعال هستند و ایفای نقش می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره سپرده شدن مسئولیت کمیته حمل و نقل ستاد ملی مبارزه با کرونا به وزارت راه و شهرسازی، بیان کرد: همکاران ما از ابتدای این بحران به‌صورت ۲۴ ساعته فعالیت کردند و لحظه‌ای نشد که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کالا، خدمت یا مسئولیتی را از ما مطالبه کند و با وجود شرایط سختی که در آن به سر می‌بریم، پس از چند ساعت به آن دست پیدا نکند.

او بیان کرد: عوامل لجستیکی در این مدت با همدلی، همکاری و هماهنگی در زمینه‌های مختلف از جمله برگرداندن ایرانی‌های خارج از کشور به میهن و انتقال بار و کالا‌های اضطراری مورد نیاز کشور، نقش خود را به درستی ایفا کردند.

او در بخش دیگری از این نشست در خصوص اقدامات این وزارتخانه در بافت‌های فرسوده از تمرکز این وزارتخانه بر احیا و نوسازی این بافت‌ها خبر داد و گفت: در این خصوص ۲۴ هزار واحد به صورت خود مالک و با استفاده از تسهیلات بازآفرینی و ۴۵ هزار واحد در قالب بارگذاری مسکن در املاک متعلق به شرکت بازآفرینی شهری ایران ساخته خواهد شد.

اسلامی گفت: همچنین از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواسته‌ایم در موضوع حاشیه‌نشینی در چابهار ورود کنند و برنامه‌های ساخت مسکن در ۱۲۰۰ هکتار از محلات این شهر را دنبال کند تا به موضوع کپرنشینی در این منطقه خاتمه دهیم تا چهره کپر برای نخستین بار در جمهوری اسلامی ایران زدوده شود. خوشبختانه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به این منظور اقدامات لازم را آغاز و طراحی‌ها را انجام داده است.

باشگاه خبرنگاران

برچسب ها:

کپرنشینی ،چابهار 
نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman