بازسازی مناطق سیل زده به کجا رسید؟

بازسازی مناطق سیل زده به کجا رسید؟
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۲۵ | ۱۳۹۹/۰۲/۰۳

استاندار گلستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده استان، گفت: از مجموع ۲۸ هزار و ۹۰۰ پرونده مسکن سیل‌زدگان تاکنون پرونده‌های معیشتی و تعمیری خاتمه یافته و ۸۳ درصد کار بازسازی واحدها نیز انجام‌ شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، حق‌شناس در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده استان، اظهار کرد: تاکنون از ۷۷۰۷ واحد بیش از ۵۵۰۰ واحد ساخته شده و تلاش داریم تا انتهای خرداد باقی واحدها را به مردم تحویل دهیم.

وی افزود: در زمینه کشاورزی، ۲۹ هزار و ۲۸۶ پرونده تشکیل شده و در مرحله اول بیش از ۱۰۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بلاعوض به کشاورزان پرداخت شده است.

استاندار گلستان ادامه داد: آماده پرداخت مرحله دوم خسارات کشاورزی هستیم و به‌محض دریافت مصوبه این مبلغ به‌حساب کشاورزان واریز می‌شود تا پرونده پرداخت‌های بلاعوض بسته شود.

حق‌شناس گفت: خوشبختانه ۱۷۹ میلیون مترمکعب آب در پشت سدهای استان موجود است و ۷۳ درصد مخازن سدهای استان پر هستند و نیازهای آبی فصل کشت را مرتفع می‌کنند اما باز هم نیاز است مردم صرفه‌جویی لازم را در زمینه مصرف آب داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: باوجود شیوع ویروس کرونا و مشکلاتی که به‌تبع آن ایجاد شد، با همکاری آب منطقه‌ای کانالی به طول ۲۰ کیلومتر در کنار شهرهای گمیشان و آق‌قلا احداث شد تا مانعی برای ورود سیلاب به این شهرها باشد که البته نقش مؤثر آن از سیلاب‌های احتمالی آتی به چشم خواهد آمد.

ایسنا

برچسب ها:

بازسازی ،سیل زده ،گلستان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman