۶۷ درصد خانه‌های مراوه‌تپه غیرمقاوم است

۶۷ درصد خانه‌های مراوه‌تپه غیرمقاوم است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۱۶ | ۱۳۹۹/۰۲/۰۲

فرماندار مراوه‌تپه گفت: ۶۷ درصد واحدهای مسکونی این شهرستان غیرمقاوم است که با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مشارکت شهروندان، همه این خانه‌ها تا چهار سال آینده نوسازی می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، امانگلدی ضمیر افزود: این شهرستان ۱۲ هزار و ۴۲۰ واحد مسکونی دارد که ۸ هزار و ۳۲۰ واحد آن نیازمند مقاوم سازی است.

وی بیان کرد: با مساعدت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و در قالب طرح مسکن محرومان، تا پایان امسال ۵۰۰ واحد مسکونی ویژه نیازمندان در این شهرستان مرزی ساخته می‌شود که برای احداث هر واحد مسکونی ۲۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت پرداخت خواهد شد.

ضمیر همچنین از جابه‌جایی روستاهای واقع در حریم و کاسه سد چایلی (فراغی) این شهرستان در چند روز آینده خبر داد و گفت: برای جابجایی روستاهای "سوزش، ساری قمیش، خوجه گلدی، قربان پیکار، قرا قاشلی، شورجه بالا و پایین" ۳۹۰ هکتار از عرصه‌های منابع ملی در سه نقطه جانمایی شده که عملیات نقشه برداری، تعیین محدوده طرح هادی و مقدمات تفکیک و واگذاری عرصه به اهالی این روستاها توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان انجام می‌شود.

به گفته فرماندار مراوه تپه، احداث سد خاکی چایلی بر روی رودخانه اترک درحوزه شهرستان مراوه‌تپه با حجم آب قابل تنظیم ۲۲۸ میلیون متر مکعب و با هدف تامین آب مورد نیاز ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی زراعی به زودی آغاز می شود.

شهرستان مراوه تپه افزون بر ۶۵ هزار نفر جمعیت و ۱۰۸ روستا دارد.

ایرنا

برچسب ها:

مقاوم سازی ،مراوه تپه 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman