مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید خبر داد:

تلاش برای تکمیل واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر در سال جاری

تلاش برای تکمیل واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر در سال جاری
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۳۵ | ۱۳۹۹/۰۲/۰۲

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن را اولویت نخست برنامه‌های این شرکت در سال ۹۹ خواند و از تلاش برای تکمیل واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر در شهرهای جدید تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش اخبار ساختمان، حبیب‌اله طاهرخانی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و معاون وزیر راه و شهرسازی از در دستور کار قرار گرفتن ۲۰ محور عمده به‌منظور توسعه و ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات‌رسانی و بهبود شاخصه‌های سکونتی در شهرهای جدید خبر داد و گفت: این محورها به همراه برنامه‌های ساخت مسکن و تأمین زیربناها و روبناهای شهری در دستور کار شرکت عمران شهرهای جدید قرار گرفته است.

او برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن را به عنوان اولین محور برنامه‌های ۲۰ گانه دولت و وزارت راه و شهرسازی در شهرهای جدید اعلام کرد و افزود: اتمام باقی‌مانده پروژه‌های مسکن مهر از دیگر اقدامات مورد تاکید است و در فهرست مهم‌ترین برنامه‌های شرکت عمران شهرهای جدید در سال جدید قرار گرفته است و تلاش می‌شود پرونده مسکن مهر شهرهای جدید در سال ۹۹ به طور کامل بسته شود.

طاهرخانی برنامه شروع نسل دوم شهرهای جدید و شهرک‌های مسکونی و اقامتی را از دیگر دستورهای کاری شرکت عمران شهرهای جدید اعلام و اظهار کرد: به دنبال مصوبه دولت، شرکت عمران شهرهای جدید مسئولیت و مأموریت ایجاد این شهرک‌ها و شهرها را بر عهده دارد.

او با بیان اینکه برنامه توسعه نظام حمل و نقل انبوه و سریع بین شهرهای جدید و مادر از دیگر محورهای مهم برنامه شرکت عمران شهرهای جدید در سال ۹۹ است، عنوان کرد: بر این اساس، حمل و نقل ریل پایه در اولویت قرار دارد.

طاهرخانی از برنامه ریزی برای اجرای برنامه توسعه نظام دسترسی آزادراهی و بزرگراهی بین شهرهای جدید و شهر مادر خبر داد و گفت: برنامه توسعه حمل و نقل عمومی و انسان‌محور در درون شهرهای جدید از دیگر برنامه‌هایی است که در سال ۹۹ در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با تاکید بر اهمیت ایجاد و تقویت ساختارهای اجتماعی و فرهنگی در شهرهای جدید گفت: در سال ۹۹ همچنین بنا داریم برنامه توسعه و گسترش زیرساخت‌های اجتماعی در شهرهای جدید را به شکلی جدی تر از گذشته دنبال کنیم. بر این اساس برنامه احداث مراکز محلات در شهرهای جدید در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، تحقق بودجه برنامه‌ریزی شده برای شهرهای جدید در سال ۹۹ از دیگر اهداف شرکت عمران شهرهای جدید در سال جاری است. از آنجا که بودجه شهرهای جدید عموماً بر اساس درآمدهای کسب شده از سوی این شرکت است این موضوع به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

 

بیشتر بخوانید:

ظرفیت مسکن ملی در تهران افزایش یافت

مسکن مهر چشم انتظار تحقق وعده ها

طاهرخانی از برنامه ریزی برای هوشمندسازی فعالیت‌ها و مدیریت شهرهای جدید در سال ۹۹ خبر داد و اعلام کرد: در سال جاری برنامه ارزیابی و ارتقای تاب‌آوری شهرهای جدید انجام خواهد شد و از سوی دیگر برنامه هویت‌بخشی و نوسازی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مجموعه شهرهای جدید دنبال خواهد شد.

او تصریح کرد: برنامه تحول سازمانی – ساختاری و توسعه حکمروایی خوب شهری از دیگر محورهای اجرایی در سال ۹۹ در حوزه شهرهای جدید است.

معاون وزیر راه و شهرسازی از قرار گرفتن برنامه توسعه و تقویت پایه اقتصادی شهرهای جدید و شروع فعالیت‌های ارزش‌‌افزا در این شهرها در سال ۹۹ خبر و ادامه داد: برنامه ایجاد و تکمیل زیرساخت‌ها و خدمات روبنایی شهرها، برنامه توسعه فعالیت‌های نوآورانه و خلاقانه مجموعه شهرهای جدید، برنامه انتظام بخشی به توسعه فضایی و ضابطه مندی ساخت و سازها در شهرهای جدید از دیگر محورهای برنامه ریزی شده برای سال ۹۹ است.

طاهرخانی اعلام کرد: پیاده سازی برنامه‌های برندینگ شهری، برنامه راه‌اندازی و توسعه رویدادهای شهری و همچنین برنامه توسعه پژوهش‌های کاربردی و تقاضامحور در شهرهای جدید نیز از دیگر برنامه‌های قرار گرفته در فهرست برنامه‌های ۲۰ گانه شرکت عمران شهرهای جدید در سال ۹۹ است.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman