رئیس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

تکمیل مسکن مهر در سال جاری بعید است

تکمیل مسکن مهر در سال جاری بعید است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۴۳ | ۱۳۹۹/۰۲/۰۱

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: با توجه به مشکلات موجود در حوزه‌های ساخت و ساز، بعید است امسال پرونده مسکن مهر بسته شود.
به گزارش اخبار ساختمان، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه متاسفانه با وجود آنکه بافت‌های فرسوده ظرفیت‌های بسیار خوبی برای رونق بخشیدن به بازار مسکن دارند، اما تاکنون به آن توجهی نشده است، گفت: باید از این ظرفیت‌ها برای تولید مسکن استفاده شود و به نظر می‌رسد که با وجود آنکه هزار محله فرسوده و همچنین واحد‌های مسکونی فرسوده در کشور وجود دارد، اما دولت نتوانسته از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کند.

رضایی با اشاره به اینکه تمامی خدمات واحد‌های مسکونی از جمله آب، برق، گاز و دسترسی‌های مطلوب در بافت‌های فرسوده وجود دارد افزود: دولت و وزارت راه و شهرسازی در سال‌های گذشته بدون توجه به این محلات اقدام به ساخت واحد‌های مسکن مهر در شهر‌های جدید کرده‌اند که این خود مشکل ساز خواهد شد.

او ادامه داد: در طرح اقدام ملی مسکن هم بخش عمده‌ای از واحدهای مسکونی قرار است در شهر‌های جدید ساخته شود، بنابراین این امر نشان می‌دهد که این بار دولت هم ظرفیت‌های بافت‌های فرسوده را فراموش کرده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس به مسکن مهر هم اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلاتی که در تمامی حوزه‌های ساخت و سازی کشور ایجاد شده است بعید است امسال پرونده مسکن مهر بسته شود؛ بنابراین بخش عمده‌ای از این واحد‌ها به ویژه در پردیس نیمه‌کاره مانده‌اند و این واحد‌ها با توجه به مشکلاتی که در پرونده‌های حقوقی و معارضی آن‌ها وجود دارد به اتمام نخواهد رسید.

وضعیت فرسوده ناوگان حمل‌ونقل مشکل ساز خواهد شد

رضایی در ادامه به وضعیت ناوگان حمل‌ونقل کشور هم اشاره کرد و افزود: بخش عمده‌ای از ناوگان حمل‌ونقل کشور فرسوده است و دولت باید برای صرفه جویی‌ انرژی، سوخت و همچنین کاهش تصادفات جاده‌ای اقدامات لازم را در حوزه نوسازی ناوگان انجام دهد.

به گفته رئیس کمیسیون عمران مجلس، اعضا این کمیسیون از وزارت راه و شهرسازی برنامه‌های این وزارتخانه در حوزه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل درون شهری، برون شهری و همچنین برنامه‌های این وزارتخانه برای بهبود وضعیت بازار مسکن را جویا خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman