در راستای تامین مسکن برای روستاییان:

واگذاری ۶۰۶ قطعه زمین به روستاییان ایلام

واگذاری ۶۰۶ قطعه زمین به روستاییان ایلام
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۰۵ | ۱۳۹۹/۰۲/۰۱

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت: سال گذشته و در راستای تامین مسکن برای روستاییان ۶۰۶ قطعه زمین به واجدان شرایط در این استان واگذار شد.
به گزارش اخبار ساختمان، شهرام کاکایی افزود: این تعداد قطعه زمین در سال ۹۸ پس از تملک اراضی ملی و تفکیک و قطع بندی آن ها توسط اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام به متقاضیان واجد شرایط واگذار شده است.

وی با اشاره به صدور سند مالکیت روستایی در سال گذشته افزود: در این مدت ۶۶۵ فقره اسناد مالکیت منازل مسکونی (۴۵۱ جلد روستایی، ۲۱۴ جلد شهری) در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر صادر شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام، هدف از صدور سند مالکیت در روستاها را ساماندهی و تثبیت نظام مالکیت اراضی واقع در بافت روستاها، کاهش و رفع اختلافات حقوقی ناشی از مالکیت ها در روستاها، اعلام کرد و یادآور شد: امکان بهره گیری روستاییان از تسهیلات بانکی، کمک به توسعه اقتصادی روستا از طریق افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی اماکن مسکونی و فراهم آوردن بستر مناسب قانونی به منظور تسریع در خدمات رسانی به روستاها را از دیگر اهداف واگذاری صدور سند به روستائیان برشمرد.

کاکایی با اشاره به اجرای طرح هادی به منظور سامان دهی بافت مناطق روستایی در استان گفت: پارسال طرح هادی در ۱۶۵ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان با اعتبار ۷۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل منابع اعتباری (استانی، ملی، سیل) اجرایی شد.

وی تاکید کرد: این میزان اعتبار برای بازگشایی، برداشت موانع، زیرسازی، آسفالت، جدول گذاری، سنگ فرش، میدان سازی و همچنین فضای سبز این تعداد روستاهای استان هزینه شده است.

از زمان آغاز صدور تاکنون بیش از ۲۴ هزار جلد سند مالکیت روستایی و شهری (شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر) در استان ایلام صادر و این مهم موجب برقراری عدالت اجتماعی در جامعه شده است.

استان ایلام با جمعیت ۵۸۰ هزار نفری دارای ۱۱ شهرستان است.

ایرنا

برچسب ها:

مسکن روستایی ،ایلام ،زمین 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman