مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد:

تکمیل پروژه مسکن مهر اردبیل در سال جاری

تکمیل پروژه مسکن مهر اردبیل در سال جاری
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۵۱ | ۱۳۹۹/۰۲/۰۱

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تمامی واحدهای مسکن مهر در این استان امسال تکمیل و به متقاضیان واگذار می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، محبوب حیدری افزود: از ۴۱ هزار و ۳۷۸ واحد مسکن مهر اجرایی در استان ۳۹ هزار و ۲۴۹ واحد به متقاضیان واگذار شده و هزار و ۳۱۷ واحد نیز آماده تحویل شده است.

وی بیان‌کرد: ۸۱۲ واحد دیگر از مسکن مهر باقی مانده نیز امسال تکمیل شده و به متقاضیان واگذار خواهد شد.

حیدری گفت: پروژه‌های افتتاح شده به شکل کامل و با بهره‌مندی از خدمات عمومی شامل آبرسانی، گازرسانی، برق‌رسانی و آسفالت محوطه به متقاضیان تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد از پروژه‌های مسکن مهر اجرایی در مناطق مختلف این استان در دولت تدبیر و امید تکمیل و واگذار شده، افزود: تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر در استان با رفع نواقص و ایرادات موجود انجام شده و با تحویل به متقاضیان پرونده مسکن مهر استان در سال‌جاری بسته می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از انجام مطالعات طرح بازآفرینی بافت محلات فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی پنج شهر کوچک این استان خبر داد.

حیدری اظهارداشت: برنامه وزارت راه و شهرسازی در بازآفرینی شهری فقط برای شهرهای بالای ۵۰ هزار خانوار است ولی با پیگیری‌های صورت گرفته در جهت توسعه شهرهای کوچک استان این طرح کلید خورده و حتی قبل از پایان مطالعات مقدار قابل توجهی قیر رایگان برای ترمیم معابر شهرها اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه مطالعات اولیه و نحوه بازآفرینی ۶۰ محله در شهرهای استان انجام شده، افزود: ۲۰ محله در اردبیل ، ۱۲ محله در مشگین‌شهر ، ۱۱ محله در پارس‌آباد مغان و هفت محله در خلخال بعنوان بافت فرسوده ناکارآمد شناسایی شدند.

حیدری تشریح‌کرد: در حال حاضر ۹۶۳ هکتار از مساحت شهر اردبیل ، ۲۴۸ هکتار از مساحت پارس‌آباد ، ۹۵ هکتار از مساحت مشگین‌شهر و ۸۴ هکتار از مساحت شهر خلخال بافت فرسوده ناکارآمد است.

وی درباره اجرای پروژه‌های طرح اقدام ملی تولید مسکن گفت: مقرر شده نظارت دقیقی بر اجرای پروژه‌ها از ابتدای مراحل توسط کارشناسان و ناظرین راه و شهرسازی استان انجام و نواقص موجود بررسی و رفع گردد.

ایرنا

برچسب ها:

مسکن مهر ،اردبیل 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman