معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه مطرح کرد:

رونق بازار مسکن در اولویت قرار دارد

رونق بازار مسکن در اولویت قرار دارد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۱۱ | ۱۳۹۹/۰۲/۰۱

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه رونق بازار مسکن به عنوان محرک صنعت در استان اولویت دارد، گفت: پویایی اقتصاد مسکن به عنوان هدفی مهم در سال‌جاری پیگیری خواهد شد.
به گزارش اخبار ساختمان، هدایت حاتمی در نشست هم اندیشی با اساتید دانشگاه رازی به لزوم گسترش ارتباط با دانشگاه و مراکز علمی اشاره کرد و اظهار داشت: همیشه از ارتباط با اساتید بهره مند شده ایم و انتظار داریم با توجه به فرآیندی بودن توسعه و نقش مهم دانش و خبرگی در تدوین برنامه، همکاری بیشتر و مطلوبی را نیز در آینده شاهد باشیم.

وی افزود: نشست ها ‌و گفت وگوهای منظم، ساختارمند و هدفمند سبب می شود تحلیل ها وآینده نگری ها مبتنی بر دانش باشد و از اتخاذ تصمیم های همراه با آزمون و خطا جلوگیری شود.

حاتمی، شاخص های مهم وضعیت اقتصادی استان را تشریح کرد و بیان داشت: براساس اسناد توسعه ای این شاخص ها روبه بهبود است و به طبع در مسیر صحیح قرار گرفته ایم.

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: این اقدامات توسعه ای در شرایط سخت و تنگناهای موجود شکل گرفته است به گونه ای که در ۲ سال گذشته از رتبه تورمی اول به ۲۷ رسیده ایم به لایه های سخت کنترل قیمت رسیده ایم و اعلام می کنیم که درصدد هستیم که جزء پنج استان ارزان کشور باشیم.

حاتمی، روند کاهشی نرخ بیکاری را در ۲ سال گذشته بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: به طور متوسط هر سال سه درصد کاهش نرخ بیکاری داریم و این مهم با همدلی و همراهی همه مردم و مسوولین به دست آمده و دستاوردی ارزشمند برای استان است که اثرات و تاثیرات مثبت آن نیز مشخص می باشد.

معاون استاندار کرمانشاه یکی دیگر از اقدامات مناسب برای تسهیل و رونق تولید در سال ۹۸ را بهبود فضای کسب و کار و پیگیری مجدانه مسوولین استان برای رفع مشکلات تولیدکنندگان دانست و گفت: تسهیل و تسریع در انجام امور سرمایه گذاران بسیار پراهمیت است و امروزه شرایط به گونه ای است که مجوزهای فعالیت ۱۴ روزه صادر می شود.

وی از توجه به مدل های کسب و کارهای کوچک و متوسط و امکان حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای افزایش اشتغالزایی نام برد و گفت: تولیدگرایی زحمت و بنیه و هوشمندی می خواهد و برای خلق مزیت های جدید و ایجاد جذابیت های مناسب برای سرمایه گذاران اهتمام جدی داریم.

وی در خاتمه از جامعه دانشگاهی ارایه راهکارهایی برای کاهش فاصله دهک ها، حل مشکلات اقشار آسیب پذیر و توسعه سرمایه گذاری را خواستار شد و گفت: با تدوین نظام داده های آماری به روز می توانیم در زمان مناسب تصمیم گیری مطلوبی در مدل های بومی داشته باشیم.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman