مدیرکل دفتر حمل و نقل شرکت عمران شهرهای جدید خبر داد:
متروی پردیس، اولویت اصلی سال ۹۹ است
مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید، ساخت متروی پردیس را اولویت اصلی این شرکت در سال جاری خواند و از رایزنی با شهرداری تهران برای تغییر دستگاه اجرایی ساخت متروی پرند برای تسریع در تکمیل آن خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، محمدرضا توکلی، مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به اینکه اکثر شهرهای جدید در اطراف کلانشهرها ایجاد شدهاند و قرار است جمعیت سربار این شهرها را جذب کنند، گفت: این شهرها نیازمند یک سیستم حمل و نقل سریع، آسان و انبوه برای اتصال شهر مادر با شهر جدید هستند.
او، اتصال ریلی شهرهای جدید به شهرهای مادر را از سیاستهای چند سال اخیر شرکت عمران شهرهای جدید خواند و با اشاره به بهرهبرداری از متروی شهر جدید هشتگرد در سال گذشته بهعنوان یکی از پروژههای بزرگ شرکت عمران در حوزه حمل و نقل افزود: امسال نیز چند پروژه اجرایی بزرگ در دستور کارمان داریم.
توکلی، متروی شهر جدید پردیس را مهمترین پروژه حمل و نقلی شرکت عمران شهرهای جدید در سال جاری خواند و عنوان کرد: این خط مترو، پروژه ویژهای است که بخش زیادی از مسیر آن به شکل تونل احداث خواهد شد و عملیات اجرایی آن قرار است که از امسال آغاز شود تا بتوانیم بخش اعظم سفرهای جادهای پردیس به تهران و بالعکس را به ریل منتقل کنیم.
او، حفظ محیط زیست، کاهش تصادفات و نیز کاهش مصرف سوخت را از جمله آثار مهم احداث این خط مترو برشمرد و با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء نیز برای ساخت این خط بهصورت مشارکتی اعلام آمادگی کرده است، ابراز امیدواری کرد، عملیات اجرایی این پروژه بهزودی آغاز شود.
مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید، تکمیل خط متروی شهر جدید پرند را دیگر اولویت سال جاری شرکت عمران شهرهای جدید خواند و گفت: هماکنون دستگاه اجرایی ساخت و تکمیل این خط مترو، شهرداری تهران است و این خط تا فرودگاه بینالمللی امام خمینی(ره) کار شده و از آنجا تا پرند نیمهتمام باقیمانده است. ما در دو سال گذشته به شهرداری تهران برای تکمیل این خط، اعلام آمادگی کردهایم تا سرمایهگذاری در این خط که با هدف نهایی جذب مسافران شهر جدید پرند انجام شده است کارایی لازم را داشته باشد.
او گفت: خط مترو از شهر آفتاب تا فرودگاه کارایی لازم را ندارد و باید به شهر پرند متصل شود تا اثربخش شود و سهم کافی از ترافیک ورودی تهران را کاهش دهد. حومه تهران نیازمند اجرای چنین خطوط حومهای است.
توکلی با اشاره به اینکه، اعتبارات عمرانی که در بودجه برای تکمیل این خطوط دیده شده، رقم ناچیزی است در حالیکه هزینه قطارهای برقی بسیار سنگین است، ادامه داد: در خصوص متروی شهر جدید پرند اکنون در حال رایزنی و انجام مذاکره با شهرداری تهران هستیم تا بتوانیم دستگاه اجرایی مسوول ساخت این خط را تغییر دهیم و تکمیل خط را به دو بخش تقسیم کنیم. بدین صورت که تکمیل خط از فرودگاه تا شهر جدید پرند به شرکت عمران شهرهای جدید واگذار شود تا بتوانیم با استفاده از منابع مالی شرکت خط متروی پرند را به بهرهبرداری برسانیم.
پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی
او، اتصال ریلی شهرهای جدید به شهرهای مادر را از سیاستهای چند سال اخیر شرکت عمران شهرهای جدید خواند و با اشاره به بهرهبرداری از متروی شهر جدید هشتگرد در سال گذشته بهعنوان یکی از پروژههای بزرگ شرکت عمران در حوزه حمل و نقل افزود: امسال نیز چند پروژه اجرایی بزرگ در دستور کارمان داریم.
توکلی، متروی شهر جدید پردیس را مهمترین پروژه حمل و نقلی شرکت عمران شهرهای جدید در سال جاری خواند و عنوان کرد: این خط مترو، پروژه ویژهای است که بخش زیادی از مسیر آن به شکل تونل احداث خواهد شد و عملیات اجرایی آن قرار است که از امسال آغاز شود تا بتوانیم بخش اعظم سفرهای جادهای پردیس به تهران و بالعکس را به ریل منتقل کنیم.
او، حفظ محیط زیست، کاهش تصادفات و نیز کاهش مصرف سوخت را از جمله آثار مهم احداث این خط مترو برشمرد و با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء نیز برای ساخت این خط بهصورت مشارکتی اعلام آمادگی کرده است، ابراز امیدواری کرد، عملیات اجرایی این پروژه بهزودی آغاز شود.
مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید، تکمیل خط متروی شهر جدید پرند را دیگر اولویت سال جاری شرکت عمران شهرهای جدید خواند و گفت: هماکنون دستگاه اجرایی ساخت و تکمیل این خط مترو، شهرداری تهران است و این خط تا فرودگاه بینالمللی امام خمینی(ره) کار شده و از آنجا تا پرند نیمهتمام باقیمانده است. ما در دو سال گذشته به شهرداری تهران برای تکمیل این خط، اعلام آمادگی کردهایم تا سرمایهگذاری در این خط که با هدف نهایی جذب مسافران شهر جدید پرند انجام شده است کارایی لازم را داشته باشد.
او گفت: خط مترو از شهر آفتاب تا فرودگاه کارایی لازم را ندارد و باید به شهر پرند متصل شود تا اثربخش شود و سهم کافی از ترافیک ورودی تهران را کاهش دهد. حومه تهران نیازمند اجرای چنین خطوط حومهای است.
توکلی با اشاره به اینکه، اعتبارات عمرانی که در بودجه برای تکمیل این خطوط دیده شده، رقم ناچیزی است در حالیکه هزینه قطارهای برقی بسیار سنگین است، ادامه داد: در خصوص متروی شهر جدید پرند اکنون در حال رایزنی و انجام مذاکره با شهرداری تهران هستیم تا بتوانیم دستگاه اجرایی مسوول ساخت این خط را تغییر دهیم و تکمیل خط را به دو بخش تقسیم کنیم. بدین صورت که تکمیل خط از فرودگاه تا شهر جدید پرند به شرکت عمران شهرهای جدید واگذار شود تا بتوانیم با استفاده از منابع مالی شرکت خط متروی پرند را به بهرهبرداری برسانیم.
پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی
تازهترین اخبار ساختمان
فقط مشاوران املاک مجوزدار امکان استفاده از سامانه خودنویس را دارند
بهترین راهکار عایق ساختمان چیست؟
شرط ثبات و کنترل بازار مسکن در میان مدت چیست؟
کاهش قیمت آهن آلات در پس لرزه های ارزی
لزوم تسریع در اهدای زمین طرح نهضت ملی مسکن
بهره برداری از 500 هزار مسکن در طرح ملی مسکن
شروط مجلس برای معافیت مالیات بر سرمایه در انتقال املاک
مروری بر بازار مسکن در شهر جدید پردیس
لزوم افزایش تراکم ساختمانی در خراسان شمالی
ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان
ایجاد 57 شهرک در کشور مصوب شده است
اجرا 20 هزار میلیارد تومان پروژه در سازمان ملی مسکن
ساخت 100 هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت
اخذ سند 171 هکتاری اراضی ملی گل خندان
بررسی دغدغه مهندسان برای تعرفه خدمات مهندسی
پربازدیدترین اخبار
بهترین راهکار عایق ساختمان چیست؟
فقط مشاوران املاک مجوزدار امکان استفاده از سامانه خودنویس را دارند
ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان
ایجاد 57 شهرک در کشور مصوب شده است
قیمت واقعی مسکن در سال های اخیر چقدر رشد کرده است؟
لزوم افزایش تراکم ساختمانی در خراسان شمالی
مروری بر بازار مسکن در شهر جدید پردیس
بهره برداری از 500 هزار مسکن در طرح ملی مسکن
شروط مجلس برای معافیت مالیات بر سرمایه در انتقال املاک
لزوم تسریع در اهدای زمین طرح نهضت ملی مسکن
کاهش قیمت آهن آلات در پس لرزه های ارزی
شرط ثبات و کنترل بازار مسکن در میان مدت چیست؟
مدت زمان صدور پروانه ساختمانی همچنان بالاست
آغاز نوسازی 150 هزار واحد مسکونی در کشور
اجاره بها در سال جاری افزایش می یابد؟