مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد:

اخذ ۸۲سند تک برگی به نام دولت در همدان

اخذ ۸۲سند تک برگی به نام دولت در همدان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۴۲ | ۱۳۹۹/۰۲/۰۱

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از اخذ ۸۲ سند تک برگی به نام دولت در این استان خبر داد و گفت: در سال ۹۸ حدود ۸۲ فقره سند تک‌ برگ به نام دولت در استان همدان اخذ شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، داریوش حسینی افزود: در سال گذشته موفق به اخذ حدود ۸۲ فقره سند تک‌برگی املاک و اراضی دولت در سطح استان شده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه مستندسازی املاک و اراضی دولت یکی از راه‌های حفاظت و صیانت از املاک دولت است، تصریح کرد: براساس قانون جامع حدنگار و نیز تکلیف ابلاغی سازمان ملی زمین و مسکن، اخذ و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک‌برگ از اولویت‌های وظایف ابلاغی به این اداره کل بوده که در این امر در عملکرد سال ۹۸ بسیار مؤثر بوده است.

وی با اشاره به اینکه روند اخذ سند تک برگی و تبدیل اسناد دفترچه‌ای ادامه خواهد یافت، افزود: در پرونده‌های مختلف با اخذ احکام مؤثر قضایی علیه متصرفین، اجرای حکم برای رفع تصرف و تبدیل وضع به حالت قبل، اراضی دولتی تحویل یگان حفاظت از اراضی این اداره کل شد.

حسینی با بیان اینکه در سال گذشته ۴۵۰۰ رکورد پرونده خوانی و بازشماری منابع انجام شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۵۰۰ رکورد، توسط سازمان ملی زمین و مسکن تأیید شده است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان همدان بیان کرد: واگذاری ۳۲ هزار و ۷۴۱ مترمربع زمین مسکونی و غیرمسکونی از طریق مزایده و پرداخت ۵۵ مورد ما به ازای ریالی به اقشار ویژه انجام شده است.

بازنگری طرح جامع ۱۱ شهر استان همدان

وی از بازنگری طرح جامع ۱۱ شهر این استان خبر داد و گفت: در سالجاری بازنگری طرح جامع ۱۱ شهر از شهرهای استان که چشم انداز آنها به اتمام رسیده، در صورت موافقت دفتر طرح‌های توسعه شهری و معماری وزارت متبوع با مشاورین ذی‌صلاح عقد قرارداد خواهد شد.

حسینی یادآور شد: در سالجاری بازنگری طرح های جامع شهرهای همدان، اسدآباد و تویسرکان به تصویب مراجع مربوطه خواهد رسید و همچنین ابلاغ طرح تفصیلی شهر بهار در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تهیه بازنگری طرح های تفضیلی شهرهای همدان و اسدآباد در صورت تصویب طرح جامع شهرهای مذکور انجام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به بازدید خود از پروژه‌های کریدور شمال استان و کنارگذر رزن، اظهار کرد: احداث باند جدید بزرگراه همدان- رزن در سالجاری با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان در دست اقدام است.

احداث ۵۰ کیلومتر راه روستایی در همدان

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۹۸ درصد روستاهای استان همدان از راه آسفالته برخوردارند، تأکید کرد: در سال گذشته ۱۵ کیلومتر راه روستایی در استان تکمیل شد و به بهره برداری رسید.

حسینی تصریح کرد: راه و شهرسازی استان همدان در قالب ۱۴ قرارداد، ساخت ۵۰ کیلومتر از راه‌های روستایی را در دست اجرا داشته است که در سال گذشته توانسته ۱۵۵ کیلومتر را تکمیل و افتتاح کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان خاطرنشان کرد: پروژه باند رفت و برگشت امامزاده محسن- سولان ، همدان- چشین، اسدآباد- توانه، نهاوند- گیان، امین آباد- فهرومند، قشلاق بابارستم- راوند علیا، شیخ جراح- مسجدین، طویلان- چشمه‌علی، قراکند- قیدعلی بلاغ، دره راست، نوارینگی قلعه و قانقانلو از جمله پروژه‌های راه‌ روستایی در دست اجرا بوده که بسیاری از این پروژه‌ها در سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

ایسنا

برچسب ها:

سند ،همدان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman