استاندار هرمزگان خبر داد:

آغاز تحویل زمین برای ساخت مسکن ملی

آغاز تحویل زمین برای ساخت مسکن ملی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۴۵ | ۱۳۹۹/۰۱/۳۱

استاندار هرمزگان گفت: تاکنون برای ساخت بیش از سه هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن، زمین در اختیار بنیاد مسکن استان هرمزگان قرار گرفته است.
به گزارش اخبار ساختمان، فریدون همتی در نشست شورای مسکن استان در بندرعباس افزود: به منظور کمک به تسریع در اجرای این طرح، ۵۰ درصد از هزینه صدور پروانه ساخت این واحد‌ها تخفیف داده می‌شود و ۵۰ درصد دیگر نیز فعلاً اخذ نمی‌شود.

استاندار هرمزگان افزود: همچنین هزینه‌ای توسط نظام مهندسی برای ساخت واحد‌های مسکونی در قالب این طرح، فعلاً دریافت نمی‌شود.

همتی به بررسی تامین مسکن کارکنان ادارات و بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی اشاره کرد و گفت: ادارات و بنگاه‌ها سریعاً نسبت به ثبت نام و تشکیل پرونده برای کارکنان فاقد مسکن که تاکنون از تسهیلات این حوزه نیز استفاده نکرده اند، اقدام کنند.

وی گفت: دستگاه‌های دارای زمین مازاد می‌توانند برای ساخت مسکن کارکنان خود از آن استفاده کنند در غیر این صورت، زمین مورد نیاز برای این کار از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان تامین می‌شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: برای ساخت این واحد‌های مسکونی از ظرفیت تعاونی‌های مسکن استفاده می‌شود و همچنین ادارات فاقد تعاونی می‌توانند تعاونی‌های جدید مسکن تشکیل دهند.

همتی افزود: در زمینه نوسازی بافت‌های فرسوده در هرمزگان نیز اقداماتی در حال انجام است که با جدیت پیگیری می‌شود.

آرش رضایی مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: برای ساخت حدود هفت هزار مسکن ملی در استان، برنامه ریزی شده است.

صداوسیما

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman