در پایان فصل بهار آغاز خواهد شد:

از سرگیری ساخت خانه سیل‌زدگان گلستان

از سرگیری ساخت خانه سیل‌زدگان گلستان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۱۰ | ۱۳۹۹/۰۱/۳۰

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت که ساخت واحدهای مسکونی سیل‌زدگان پارسال استان که با مصوبه ستاد مقابله با کرونا و برای جلوگیری از شیوع این بیماری متوقف شده بود برای تکمیل و بهره‌برداری از این خانه‌ها در پایان فصل بهار بار دیگر آغاز شد.
به گزارش اخبار ساختمان، سید محمد حسینی اظهار داشت: علاوه بر پیمانکاران بومی، استان های معین ساخت خانه سیل زدگان از گیلان و خراسان رضوی به منطقه بازگشته و عملیات ساخت خانه های باقی مانده را با رعایت پروتکل بهداشتی ستاد مقابله با کرونا استان آغاز کرده اند.

استان گیلان در شهرستان گمیشان و خراسان رضوی در گنبدکاووس مستقر شده و در نوسازی و بازسازی خانه های خسارت دیده از سیل مشارکت دارند.

به گفته وی ساخت خانه های تخریب شده از سیل پارسال در استان به طور میانگین از ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

طبق برنامه ریزی قرار بود بهره برداری از تمامی هفت هزار و ۷۰۰ خانه نوساز در مناطق سیل زده استان، اواخر اسفند ماه ۹۸، انجام شود.

حسینی اضافه کرد: اکنون فعالیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان در میان ۲۲ استان آسیب دیده از سیل پارسال در ساخت خانه های آسیب دیده، جزو استان های پیشرو به شمار می رود به طوری که ۱۴ هزار و ۶۰۰ خانه آسیب دیده نیازمند تعمیر را در نیمه نخست سال قبل بازسازی و در بخش ساخت خانه های تخریبی نیز ۱۰۰ درصد آواربرداری، ۹۶ درصد اجرای فونداسیون و اسکلت بندی، ۸۵ درصد اجرا سقف و ۷۱ درصد پایان سفت کاری را اجرا کرده است.

به گفته وی دولت نیز طبق برآورد خسارت وارده به بخش مسکن استان ناشی از سیل، هشت هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار شامل ۵ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال را با پرداخت وام قرض الحسنه ۴ درصدی و بقیه توسط کمک بلاعوض تامین کرده است.

بین ۷۴ تا ۳۵۳ میلی متر باران در ۲۷ و ۲۸ اسفند ۹۷ و بیشتر در شرق گلستان و شهرستانهای گالیکش، مینودشت، کلاله و رامیان بارید که پس از سرریز کردن سدهای بوستان و گلستان ابتدا گنبدکاووس را دچار مشکل کرد و در ادامه حجم آب ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون متر مکعبی، شهرستان‌های آق قلا و گمیشان در غرب گلستان را به زیر آب برد و ۱۱ نفر از گلستانی ها را به کام مرگ کشاند.

ایرنا

برچسب ها:

سیل زده ،بازسازی ،گلستان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman