هشدار به سوداگران مسکن در بجنورد

هشدار به سوداگران مسکن در بجنورد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۱۹ | ۱۳۹۹/۰۱/۲۸

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: مردم مراقب سوداگران و سودجویان بازار مسکن، در طرح ملی اقدام مسکن باشند.
به گزارش اخبار ساختمان، علی فخرانی افزود: نقل و انتقال ممنوع و غیرقانونی است و تاکنون تخلفی در زمینه گزارش نشده است اما با توجه به سابقه ای که در طرح های مسکن، در سال های گذشته مشاهده شده، از مردم انتظار می رود در این زمینه مراقب باشند.

وی گفت: نقل و انتقال غیرقانونی مسکن، برای فروشندگان و خریداران مشکلاتی را ایجاد می کند، البته در این زمینه، ناآشنایی مردم به قانون و حقوق، می تواند زمینه ساز بروز مشکلات باشد.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی خاطرنشا کرد: با توجه به اینکه مسکن، کالای سرمایه ای است، بازار آن همواره مورد توجه سوداگران بوده است.

خرید و فروش امتیاز مسکن ملی ممنوع است

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی هم گفت: واگذاری و انتقال امتیاز مسکن ملی به شخص دیگر، تحت هر یک از عناوین حقوقی، غیر معتبر و ممنوع است و بر اساس مقررات پیگرد قانونی دارد.

سید عبدالمجید نژادصفوی اظهار داشت: ثبت‌نام اولیه طرح ملی اقدام تولید مسکن ارزش معاملاتی ندارد و خرید و فروش آن غیر قانونی است و ثبت نام در سامانه به معنای عضویت یا تخصیص واحد نیست.

وی افزود: چه بسا پس از بررسی شرایط قانونی فرد ثبت نام کننده غیر واجد شرایط تشخیص داده شود و به این ترتیب مدارک آن از جمله کد رهگیری فاقد هر گونه ارزش است، بنابراین خرید و فروش آن فقط سبب از بین رفتن سرمایه خریدار است.

وی با تاکید بر ممنوع بودن واگذاری امتیاز واحدهای طرح ملی مسکن گفت: امتیاز این قبیل افراد باطل می شود، همچنین واگذاری و انتقال امتیاز مسکن ملی به غیر، تحت هر یک از عناوین حقوقی، غیرمعتبر و ممنوع است و بر اساس مقررات پیگرد قانونی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با بیان اینکه برگه پرینت ثبت‌نام اولیه طرح ملی اقدام تولید مسکن ارزش معاملاتی ندارد و خرید و فروش آن غیر قانونی است افزود: در صورت اقدام به واگذاری امتیاز به غیر، علاوه بر اقدام قانونی علیه افراد متخلف، امتیاز آن‌ها باطل و افراد خریدار نیز از هیچ حقوقی بهره‌مند نخواهند شد.

در مرحله دوم طرح ملی اقدام تولید مسکن در این استان، ۲ هزار و ۴۳۷ نفر متقاضی مسکن ثبت ‌نام کردند.

سقف تسهیلات طرح ملی اقدام تولید مسکن ۷۵۰ میلیون تا یک میلیارد ریال و نرخ سود بازپرداخت آن ۱۸ درصد است.

دوره ساخت در این طرح، حداکثر ۲ سال و دوره بازپرداخت تسهیلات ۱۰ ساله است که پرداخت اقساط در پایان دوره ساخت آغاز می شود و واحدهای مسکونی در این طرح، در سایت مسکن مهر شهرها، اجرا و به متقاضیان تحویل داده می شود.

سهم خراسان شمالی از طرح ملی اقدام تولید مسکن، ساخت حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی در شهرها است که در مرحله نخست، ساخت پنج هزار و ۴۶۰ واحد مسکونی در پنج شهر استان مورد تایید قرار گرفت.

در مرحله نخست این طرح، چهار هزار و ۴۷۱ نفر با ثبت نام در طرح ملی اقدام تولید مسکن، متقاضی دریافت مسکن در شهر بجنورد شده بودند که از این تعداد، درخواست هزار و ۹۷۲ نفر تایید شد.

ایرنا

نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman