اثر مثبت عرضه مصالح ساختمانی در بورس

اثر مثبت عرضه مصالح ساختمانی در بورس
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۱۴ | ۱۳۹۹/۰۱/۲۷

عضو کمیسیون عمران مجلس با مثبت ارزیابی کردن عرضه مصالح ساختمانی در بورس، گفت: با این کار دست دلالان از قیمت‌گذاری مصالح ساختمانی کوتاه می شود.

به گزارش اخبار ساختمان، علیم یارمحمدی با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی و سازمان بورس برای عرضه مصالح ساختمانی در بورس کالا، اظهار کرد: طبق توافق صورت گرفته قرار است مصالح ساختمانی تحت تابلوی مستقلی در بورس عرضه شود.

وی با یادآوری این‌که هم‌اکنون فقط فولاد در بازار بورس به فروش می رسد، افزود:‌ یکی از مؤلفه‌های اصلی در عرضه مصالح ساختمانی در بورس کالا افزایش شفافیت در نحوه قیمت گذاری این محصولات است، یکی دیگر از آثار عرضه مصالح ساختمانی در بورس کالا، منطقی شدن و کاهش قیمت این محصولات خواهد بود، با این اقدام مصالح ساختمانی بر اساس وضعیت بازار و میزان عرضه و تقاضا کشف قیمت خواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که با عرضه مصالح ساختمانی در بورس دست دلالان برای قیمت گذاری این بخش کوتاه می‌شود، تصریح کرد:‌ واسطه گران و دلالان برای کسب سود بیشتر روند عرضه و تقاضا را در بازار مصالح ساختمانی بر هم می زنند و این مسئله موجب بروز تنش در بازار مصالح و افزایش قیمت ها می شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد:‌ افزایش بی دلیل قیمت مصالح ساختمانی تأثیر چشمگیری در افزایش قیمت مسکن دارد، از این رو تلاطم در بازار مصالح موجب تنش در بازار مسکن و افزایش قیمت ها می شود که این مسئله فشار مضاعفی را به خریداران مسکن وارد می کند.

یارمحمدی ابراز امیدواری کرد: هر چه سریع تر روند راه اندازی بورس مصالح ساختمانی فراهم شود تا مسیر برای قیمت گذاری و تأمین محصولات ساختمانی شفاف و هموار شود.

تسنیم


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman