رفع تصرف 46 هکتار اراضی ملی در هرمزگان

رفع تصرف 46 هکتار اراضی ملی در هرمزگان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۴۹ | ۱۳۹۹/۰۱/۲۶

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی هرمزگان گفت: در۱۶مورد تماس تلفنی مردم با شماره ۱۵۰۴ از اوایل سال جاری تا کنون، ۴۶هکتار از زمین های ملی در استان رفع تصرف شد.
به گزارش اخبار ساختمان، سرهنگ رحیم اسفندیاری با اشاره به اینکه گشت های نوروزی نیز تاثیر زیادی در کاهش تصرفات داشته است افزود: کشیک شبانه روزی یگان حفاظت منابع طبیعی در سراسر استان با دقت و کنترل صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: انجام گشت های مشترک یگان حفاظت از منابع طبیعی، زمین، مسکن، محیط زیست و مدیریت امور اراضی موجب جلوگیری از تصرف ها و برخورد قاطعانه با متجاوزان عرصه های طبیعی شده است.

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی هرمزگان بیان داشت: در همین راستا اطلاع رسانی گسترده از طریق سامانه ۱۵۰۴ و ۱۳۱ برای مبارزه با زمین خواران و جلوگیری از بروز هر گونه تخلف ها و آتش سوزی در زمین های ملی انجام شده است.

سرهنگ اسفندیاری خاطر نشان کرد: زمین های منابع طبیعی استان سرمایه ملی هستند که به نوعی می‌توان از آن به عنوان بیت‌المال نام برد و حفاظت و صیانت از این سرمایه‌ها وظیفه همگانی است.

در حال حاضر ۶۰ نیروی یگان حفاظت از منابع طبیعی و ۲۵ هزار همیار طبیعت در هرمزگان برای شناسایی نقاط حساس بحرانی و پیشگیری از تصرف‌ها و حفاظت و حراست از منابع طبیعی مشارکت دارند.

از مساحت هفت میلیون و۲۰۰ هزار هکتاری استان هرمزگان، شش میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار جزو عرصه‌های منابع طبیعی است که یک میلیون و ۸۰ هزار هکتار آن جنگل، چهار میلیون و ۹۳ هزار هکتار مرتع و یک میلیون و ۵۶۵ هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می‌دهد.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman