معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

تکمیل سامانه ملی املاک تا پایان خردادماه

تکمیل سامانه ملی املاک تا پایان خردادماه
Facebook Twitter LinkedIn

۱۹:۴۳ | ۱۳۹۹/۰۱/۲۵

معاون وزیر راه و شهرسازی از تکمیل اطلاعات سامانه ملی املاک و اسکان تا پایان خرداد ماه امسال و تحویل آن به سازمان امور مالیاتی خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، محمود محمودزاده با یادآوری رونمایی از سامانه ملی املاک و اسکان در بهمن ماه سال گذشته، اظهار کرد: امیدواریم تا پایان خرداد امسال اطلاعات سامانه ملی املاک و اسکان تکمیل و برای استفاده تحویل سازمان امور مالیاتی می شود.

وی افزود: مکاتبات لازم در این زمینه با دستگاه ها، سازمان ها و مراجع دولتی نظیر سازمان ثبت و اسناد، امورمالیاتی، شهرداری‌ ها، وزارت صمت و همچنین دستگاه ‌های خدماتی همچون آب، برق، گاز و مخابرات و غیره انجام شده است.

وی با بیان این‌که جلسات متعددی در این خصوص تا قبل از شیوع گسترده کرونا انجام شد اما امکان ادامه جلسات برای حفظ بهداشت عمومی مقدور نشد، تصریح کرد:‌ متوسط صدور پروانه ساختمانی کشور در 7 سال گذشته از 320 هزار مورد تجاوز نکرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به ساخت 400 هزار واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن اشاره کرد و گفت:‌ اجرای این طرح در ایجاد اشتغال، تولید مسکن، رونق صنعت و اقتصاد بسیار تاثیرگذار است.

محمودزاده با تأکید بر این‌که وزارت راه تمامی توان و اهتمام خود را به کار بسته تا تولید مسکن به جریانی مداوم و پایدار در کشور تبدیل شود، اضافه کرد:‌ همچنین وزارت راه و شهرسازی تفاهم ‌نامه‌هایی با برخی از وزارتخانه‌ها دفاع، آموزش و پرورش، تعاون، کار و رفاه ‌اجتماعی امضا کرده که در واقع گامی دیگر برای تلاش دولت در صاحب خانه‌ دار کردن کارمندان، کارگران، فرهنگیان و دیگر اقشار هدف محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: عملیات کلنگ زنی مرحله اول تفاهم نامه با وزارت آموزش و پرورش به زودی در شهرهای مختلف انجام و به تبع فرآیند ساخت و ساز هم صورت می گیرد. پروژه های متعددی هم در حوزه وزارت دفاع آماده شده که بخشی شروع و بخشی در آینده نزدیک شروع خواهد شد.

تسنیم

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman