عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس تشریح کرد:

علت رکود بازار مسکن چیست؟

علت رکود بازار مسکن چیست؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۴۵ | ۱۳۹۹/۰۱/۲۵

از شاخص‌های اصلی در قیمت‌گذاری مسکن، بحث مصالح ساختمانی است، در ماه‌های اخیر شاهدیم که قیمت مصالح ساختمانی به دلیل افزایش نرخ ارز و تورم، بالا رفته است و این مسئله در قیمت نهایی مسکن اثرگذار است.
به گزارش اخبار ساختمان، علیم یارمحمدی عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به وضعیت بازار مسکن در ماه‌های آینده، گفت: در شرایط کنونی بازار مسکن در وضعیت رکودی قرار دارد، البته این وضعیت در سال گذشته نیز وجود داشت، اما در این شرایط به دلیل شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مشاوران املاک، عملا چرخه اقتصادی بازار مسکن متوقف شده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس آمارها میزان معاملات مسکن در سال جدید به میزان چشمگیری کاهش یافته است، همچنین طبق گزارشات، معاملات در اسفند ماه سال گذشته حدود ۲۵ درصد کاهش یافت که این آمارها نشان دهنده کاهش تقاضا برای خرید مسکن است.

وی گفت: برخی کارشناسان اعلام می‌کنند که با کاهش تقاضا برای خرید مسکن، قیمت‌ها روند نزولی خواهد داشت، هر چند که کاهش تقاضا می‌تواند در قیمت نهایی اثرگذار باشد اما به نظر من قیمت ملک تحت تأثیر مولفه‌های بسیاری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: یکی از شاخص‌های اصلی در قیمت‌گذاری مسکن، بحث مصالح ساختمانی است، در ماه‌های اخیر شاهدیم که قیمت مصالح ساختمانی به دلیل افزایش نرخ ارز و تورم، بالا رفته است و این مسئله در قیمت نهایی مسکن اثرگذار است.

تأثیر افزایش ساخت‌وساز در کاهش قیمت نهایی مسکن

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی دیگر از شاخص‌های مهم در افزایش یا کاهش قیمت مسکن، روند ساخت‌وساز و تولید مسکن است، قطعا اگر به میزان نیاز کشور مسکن تولید شود، ما شاهد افزایش قیمت‌ها نخواهیم بود، بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، کشور سالانه به حدود ۸۰۰ هزار تا یک میلیون واحد مسکونی جدید نیاز دارد.

گسترش نیوز

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman