مدیرکل استاندارد ایلام مطرح کرد:

لزوم استانداردسازی تولید مصالح ساختمانی

لزوم استانداردسازی تولید مصالح ساختمانی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۴۳ | ۱۳۹۹/۰۱/۲۵

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: سال گذشته ۱۰ واحد تولید مصالح ساختمانی غیر استاندارد در ایلام پلمب شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، مهناز همتی افزود: این واحدهای تولیدی به دلیل نداشتن پروانه، عدم رعایت استانداردها و بی توجهی به دریافت اخطارهای متعدد در خصوص رفع نواقص، پلمپ و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه استاندارد سازی محصولات و تولیدات مصالح ساختمانی ضروری است، افزود: شاخص کیفیت ساختمان‌ها را می‌توان بر حسب نوع سازه و کیفیت مصالح ساختمانی به کار رفته در آن‌ها مورد ارزیابی قرار داد و این مهمترین عامل مقاومت و ایستایی ساختمان‌ها در مقابل عوامل خارجی و تهدیداتی مانند زلزله است.

همتی، هرگونه تولید و عرضه مصالح ساختمانی غیراستاندارد را خیانت در حق مردم و مصرف کنندگان برشمرد و یادآور شد: اداره کل استاندارد استان ایلام با جدیت و بدون کمترین اغماض، با متخلفان و تولید کنندگان محصولات فاقد کیفیت برخورد می‌کند.

وی از معرفی ۸۶ فقره پرونده حقوقی واحدهای متخلف ایلام به مراجع قضایی استان (تعزیرات حکومتی و دادگستری) در سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: این اداره کل با جدیت و قاطعیت در تمام حوزه‌های مربوطه نظارت و پیگیری خواهد داشت.

مدیرکل استاندارد ایلام از جعل علامت استاندارد چهار واحد تولیدی در مناطق مختلف استان خبر داد و ادامه داد: این واحدهای تولیدی به علت سوء استفاده از علامت استاندارد به صورت جعلی و سایر تخلفات قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

همتی اضافه کرد: با بازرسی‌های انجام شده توسط کارشناسان این اداره کل در سال گذشته هشت مجموعه تجهیزات شهربازی غیر استاندارد که مغایر با حقوق شهروندی و سلامت و ایمنی مردم بود با دستور دادستان و همکاری پلیس اماکن پلمب شده است.

مهر

برچسب ها:

مصالح ساختمانی ،ایلام 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman