فرماندار ماسال تاکید کرد:

لزوم نظارت بر مقاوم سازی منازل روستایی

لزوم نظارت بر مقاوم سازی منازل روستایی
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۱۴ | ۱۳۹۹/۰۱/۲۴

فرماندار ماسال بر لزوم نظارت بر مقاوم سازی منازل روستایی شهرستان تاکید کرد.
به گزارش اخبار ساختمان، وحید پورحضرت در دیدار با کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این شهرستان اظهار کرد: بنیاد مسکن در کنار اجرای طرح هادی روستایی باید بر ساخت و سازهای غیرمجاز نیز نظارت کند.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر مقاوم سازی منازل روستایی در اولویت اصلی قرار گیرد افزود: با اقدامات این نهاد عمومی و همراهی روستائیان خدمات شایسته ای را در روستاها و مناطق محروم شاهد هستیم.

وی فعالیت های حوزه بوم گردی در این شهرستان را مطلوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: از کل سهمیه ۳۴۵واحد بوم‌گردی مصوب شهرستانی تا کنون ۱۲۷ درصدتحقق یافته است و با دریافت موافقت اصولی ۴۲۷واحدتحقق ۱۲۴درصدی داشته‌ایم که نشان می دهد بنیاد مسکن در این حوزه موفق عمل کرده است.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان ماسال نیز در این دیدار گزارشی از وضعیت اجرای طرح هادی روستایی، تسهیلات مقاوم سازی ارایه و تصریح کرد: اجرای کامل طرح هادی در ۷۹‌ روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان شاخص شهرستانی را در این رابطه صددرصد رسانده است.

سیدحسین محمدی افزود: سال گذشته بازنگری و مرحله نقشه‌برداری۲۱ روستا به اتمام رسید و خروج افزون بر۴۰۰ هکتار اراضی زراعی و باغی از طرح هادی روستایی با مشارکت جهاد کشاورزی انجام گردید.

محمدی یاداور شد: برای طرح هادی در سه روستای وردم، تاسکوه و گرمسر به مساحت ۱۳ هزار و ۷۲۷ متر مربع در مجموع ۸۷۰میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

رییس بنیاد مسکن ماسال در ادامه اظهار داشت: در یکسال اخیر ۱۷۴ واحد روستایی از تسهیلات طرح ویژه بهسازی با اعتباری افزون بر ۷ میلیارد تومان و ۱۲واحد از تسهیلات قرض الحسنه با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیون تومان و ۲۳واحد از تسهیلات کمک بلاعوض تکمیلی با اعتبار بالغ ۱۸۴ میلیون تومان بهره‌مند شده‌اند.

وی در ادامه افزود: ۲۳۰ واحد مسکونی از تسهیلات طرح ویژه استفاده کردند و آماده بهره‌برداری شده‌اند.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های حوادثی شهرستان ماسال اشاره و تصریح کرد: دیوار حائل روستای توت نساء با اعتباری بالغ بر ۱۵۰میلیون تومان پیشرفت فیزیکی صد درصدی دارد و پل روستای دران با اعتباری بالغ بر ۶۷۰میلیون تومان با۴۵درصد پیشرفت در حال اجراست.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman