علت افزایش قیمت مسکن چیست؟

علت افزایش قیمت مسکن چیست؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۹:۱۷ | ۱۳۹۹/۰۱/۲۳

رئیس کمیسیون عمران گفت: افزایش قیمت مصالح در نرخ مسکن تأثیر گذاشته است و اراده قوی برای کنترل قیمت‌ها وجود ندارد.
به گزارش اخبار ساختمان، محمدرضا رضایی‌کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش عمده افزایش قیمت مسکن به متعادل نبودن عرضه و تقاضا برمی‌گردد، گفت: کشور در تولید مسکن بسیار عقب است و در شرایط عادی هم شرایط این حوزه مناسب نبود و اکنون هم با وجود بیماری کرونا اوضاع تولید مسکن تقریباً تعطیل شده و روی قیمت تأثیر گذاشته است.

او تصریح کرد: باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که تولید مسکن شکل گیرد. ضمن اینکه در آستانه تابستان و فصل نقل و انتقال خانه هستیم و به لحاظ محدودیت‌هایی موجود در تولید، قیمت خرید و اجاره تغییر می‌کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه یکی از بحث‌های جدی اخیر این کمیسیون، موضوع مسکن بوده است، افزود: متأسفانه جلسات نمایندگان تعطیل شد و باید منتظر اجازه مجلس برای برگزاری جلسات کمیسیون‌ها بمانیم تا به موضوع مسکن و شروع تولید آن و همچنین تسهیلات ورود کنیم.

رضایی کوچی اظهار کرد: علاوه بر محدودیت‌های ایجاد شده به دلیل کرونا، هزینه‌های صدور پروانه ساخت، مصالح و زمین در قیمت مسکن تأثیر گذاشته است و اراده قوی برای کنترل قیمت مسکن و مصالح وجود ندارد.

او تصریح کرد: حوزه مسکن، مهم‌ترین ضعف عملکردی دولت است؛ شاید راه حل آن، احیای وزارت مسکن باشد، چراکه در حال حاضر، مسکن تحت الشعاع حوزه حمل و نقل و حوزه‌های دیگر وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته و از آن غفلت شده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس بر اهمیت حوزه مسکن تأکید کرد و گفت: پیشتر شهرسازی، مسکن و شهرداری‌ها در حوزه وزارت مسکن دیده می‌شد و اکنون متأسفانه این موضوع محقق نشده است و همین مسئله می‌تواند تأثیر بسزایی در افزایش قیمت مسکن داشته باشد.

افکارنیوز

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman