ابهاماتی درباره واحدهای مسکن مهر پردیس

ابهاماتی درباره واحدهای مسکن مهر پردیس
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۵۲ | ۱۳۹۹/۰۱/۲۳

در حالی که مسئولین شهر پردیس از افتتاح واحدهای مسکن مهر و تحویل آن ها به مردم خبر می دهند، بعضی از متقاضیان از مشکلات بسیاری که در تحویل این واحدها ایجاد شده، گله دارند.

به گزارش اخبار ساختمان، بنا بر داده های پرتال شهر جدید پردیس، از 85 هزار واحد مسکن مهر در این شهر تاکنون کمتر از 45 هزار واحد تحویل داده شده است. یعنی هنوز هم بعد از 6 سال از شروع دولت تدبیر و امید بیش از 40 هزار واحد در این شهر به متقاضیان آن ها تحویل داده نشده است. البته سرعت تکمیل پروژه ها و تحویل واحدها از سال 97 و بعد از استعفای عباس آخوندی از وزارت راه و شهرسازی افزایش یافت. چنانچه تا پایان سال 96، میزان تحویل واحدهای مسکن مهر شهر پردیس کمتر از 20 هزار واحد بود.

در همین راستا، سید مهدی هدایت مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در تاریخ 3 فروردین ماه با بیان این که برای سال جدید زیر ساخت 15 هزار واحد مسکن مهر آماده شده است، گفت: «برنامه ریزی دقیقی صورت گرفته تا ان شالله بتوانیم تا اواخر خردادماه حدود 15 هزار واحد دیگر را نیز به افتتاح ها اضافه کنیم».

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس قبلا هم از تحویل روزانه واحدهای مسکن مهر به متقاضیان خبر داده بود. هدایت در تاریخ 27 دی ماه پارسال با بیان این که مالکان به محض اقدام برای اخذ دفترچه اقساط، نامه مربوط به دریافت کنتور انشعابات خود را از شرکت عمران تحویل می گیرند، گفت: «روزانه بین 150 تا 200 واحد به متقاضیان تحویل می شود و این وضعیت همچنان تداوم خواهد داشت».

ابهاماتی در مورد تحویل اخیر واحدهای مسکن مهر پردیس

اما در مورد افتتاح های اخیر شهر جدید پردیس مشکلاتی برای متقاضیان ایجاد شده است. به شکلی که بعضی ابهامات باعث شده تا این سوال ایجاد شود که آیا مسئولین وزارت راه و شهرسازی به هر شکلی به دنبال افتتاح و تحویل واحدهای باقی مانده مسکن مهر هستند در حالی که این واحدها امکانات اولیه برای زندگی را پیدا نکرده اند؟

ابهام اول افتتاح واحدهای مسکن مهر بدون انشعابات و کنتور گاز و برق است. گفته می شود بعضی از واحدها بدون کنتور افتتاح شده و متقاضیان بعد از تسویه در کارگزاری های مسکن مهر، باید به دنبال انشعابات مورد نیاز خود بروند و این مسئله نیز چندین ماه افراد را معطل خواهد کرد. یعنی در عمل تحویل واقعی واحدها چند ماه بعد از افتتاح فعلی انجام می شود. محمد.س یکی از متقاضیان مسکن مهر فاز 8 پردیس به خبرنگار فارس درباره این موضوع گفت: «دی ماه پارسال شرکت عمران پردیس به ما اعلام کرد که واحد مسکونی مان آماده تحویل است. چند روز بعد، به شهر پردیس مراجعه و از واحد مسکونی مان بازدید و مشاهده کردیم هنوز هیچکدام از انشعابات گاز و برق آن برقرار نشده و حداقل تا چند ماه دیگر، این واحد قابل سکونت نخواهد بود. با این شرایط، مشخص نیست چرا شرکت عمران پردیس اصرار دارد که ما هر چه سریعتر واحدهای مسکونی خود را تحویل بگیریم و با دریافت دفترچه اقساط، شروع به پرداخت این اقساط کنیم؟».

ابهام بعدی سختگیری در اعطای دفترچه اقساط به افراد است. الزام به ارائه ضامن کارمندی برای متقاضیان مشکلاتی را ایجاد کرده است. این در حالی است که سند واحدهای مسکن مهر در رهن بانک است و نیازی به سختگیری در ارائه ضامن نمی‌باشد.

سومین ابهام هم ایفای کامل تعهدات پیمانکاران است. این سوال مطرح است که آیا پیمانکاران خود موظف به نصب کلیه انشعابات و اخذ پایان کار پروژه های خود نیستند و مراجعه حضوری و تک تک متقاضیان به ادارات برق و گاز چه الزامی دارد؟ آیا در سایر نقاط کشور هم پیمانکاران می توانند بدون نصب کامل انشعابات واحدهای خود را تحویل دهند؟

تاخیر چندین ساله وزارت راه و شهرسازی دولت روحانی در تحویل واحدهای مسکن مهر پردیس باعث شده است که بعضی از متقاضیان قید واحدهای خود را بزنند و به ثمن بخس به دلال های پردیس بفروشند. بعضی دیگر نیز که سال‌هاست منتظر تحویل واحدهای خود بوده اند و در این سال ها رنج اجاره نشینی و افزایش سنگین نرخ اجاره بها را تحمل کرده اند، اکنون نیز باید متحمل این مشکلات در تحویل واحدهای خود شوند.

فارس


برچسب ها:

مسکن مهر ،پردیس 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman