رئیس بنیاد مسکن شهرستان خوانسار خبر داد:

آغاز ساخت ۲۴ مسکن خیرساز در خوانسار

آغاز ساخت ۲۴ مسکن خیرساز در خوانسار
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۲۳ | ۱۳۹۹/۰۱/۲۱

رئیس بنیاد مسکن شهرستان خوانسار با اشاره به آغاز ساخت ۲۴ واحد مسکونی خیرساز در خوانسار، گفت: سال گذشته ۵۰ فقره سند مالکیت منازل در روستاهای خوانسار صادر شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، محمد ابراهیمی در تشریح عملکرد یکساله بنیاد مسکن خوانسار اظهار داشت: در حوزه مسکن شهری، عملیات اجرای پروژه مسکونی، اداری و تجاری شهدا در شهر خوانسار به تعداد ۴۰ واحد در زمینی به مساحت یک هزار و ۲۷۸ متر مربع و با زیربنایی به متراژ تقریبأ ۵۷۰۰ متر مربع در حال اجرا است.

اخذ پروانه ساختمانی برای ۳۰ واحد مسکن روستایی

وی با اشاره به اینکه با پیگیری‌ها اخذ پروانه ساختمانی ۳۰ واحد مسکونی در روستای قودجان خوانسار دریافت شده است، افزود: احداث ساختمان به متراژ ۳۵۰ متربع در محل فرمانداری خوانسار با مشارکت شهرداری انجام شده است.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان خوانسار گفت: سال گذشته براساس ماده ۱۳۳ اسناد مالکیت روستایی، ۵۰ فقره سند مالکیت منازل در روستاهای شهرستان خوانسار صادر شده است.

وی با بیان اینکه جهت کمک به ساخت واحدهای مسکونی ارزان قیمت در روستاهای شهرستان خوانسار سال گذشته به متقاضیان واجد شرایط ۱۶۵ پلاک زمین واگذار شد، گفت: سال گذشته ۲۳ پلاک تفکیک و تغییر کاربری زمین‌های روستایی در روستاهای شهرستان خوانسار انجام شده است.

آغاز ساخت ۲۴ واحد مسکونی خیرساز در خوانسار

ابراهیمی بیان داشت: عملیات ساخت ۲۴ واحد مسکونی در قالب خیرین مسکن ساز در شهرک یاسر قودجان و تکمیل ۲۴ واحدی در شهرک گلستان شهرستان خوانسار درحال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: آماده سازی اراضی پشت اداره فنی و حرفه‌ای، آماده سازی اراضی شهرک قدوسی خوانسار، آماده سازی و بسترسازی اراضی روستای رحمت آباد، حفر کانال جهت آبرسانی روستای رحمت آباد، خاکبرداری کانال آب شهرک منتظری، خاکبرداری و خاکریزی اراضی شهرک منتظری به مبلغ ۱۴ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال که از محل اعتبارات داخلی بنیاد مسکن خوانسار از اقدامات سال گذشته عنوان کرد.

تحویل زمین برای احداث مسکن اقدام ملی

رئیس بنیاد مسکن شهرستان خوانسار گفت: تحویل زمین جهت احداث مسکن اقدام ملی به تعداد ۱۰۰ واحد از طریق اداره راه و شهرسازی و پیگیری پروانه ساخت از دیگر اقدامات بنیاد مسکن خوانسار برشمرد.

وی با اشاره به اجرای طرح هادی روستاهای خوانسار بیان داشت: عملیات اجرای طرح هادی روستای ویست با مشارکت دهیاری این روستا در قالب آسفالت معابر به متراژ ۱۱ هزار متر مربع با هزینه چهار میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال اجرا گردید.

ابراهیمی افزود: طرح هادی روستای حسن آباد با مشارکت شورای بخش مرکزی خوانسار در قالب عملیات آسفالت معابر به متراژ چهار هزار متر مربع شامل سنگ کاری، جدول گذاری و سنگ فرش با اعتبار مبلغ یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال در حال اجرا است.

وی گفت: طرح هادی روستای حاجی آباد با مشارکت دهیاری در قالب آسفالت معابر به متراژ ۴۵۰۰ متر مربع به مبلغ یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال و طرح هادی روستای حاج بلاغ با مشارکت شورای بخش مرکزی در قالب عملیات آسفالت معابر به متراژ ۴۵۰۰ متر مربع به مبلغ یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال انجام شده است.

اجرای طرح هادی روستایی در قالب سنگ فرش و کانال کشی

رئیس بنیاد مسکن شهرستان خوانسار اضافه کرد: طرح هادی روستای دوشخراط با مشارکت دهیاری روستا در قالب آسفالت معابر به متراژ ۳۵ هزار متر مربع به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال و طرح هادی روستای لایجند خوانسار در قالب جدول سنگی به متراژ سه هزار متر طول به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، عملیات سنگ فرش به متراژ یک هزار متر مربع به مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال و جداره سازی به متراژ ۵۰۰ متر مربع به مبلغ چهار صد میلیون ریال اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح هادی روستای تیدجان خوانسار در قالب عملیات کانال سنگی به طول ۲۵۰ متر و حجم یک هزار متر مکعب سنگ کاری به مبلغ پنج میلیارد ریال انجام شده است، گفت: در حوزه مسکن روستایی تسهیلات روستایی شامل طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی پرداخت شده است.

ابراهیمی تصریح کرد: در راستای حمایت، ساماندهی و مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی ۱۰۰ فقره وام ۴۰۰ میلیون ریالی قرض الحسنه بلند مدت به متقاضیان با معرفی به بانک‌های عامل پرداخت شد که با توجه به نظارت کارشناسان بنیاد مسکن خوانسار در خصوص ساخت و ساز اصولی و فنی ساختمان‌های مذکور از این تعداد ۵۸ واحد مسکونی پایان کار دریافت کرده‌اند.

۱۱۰ مورد وام به منازل خسارت دیده بر اثر بارندگی‌ها


وی با اشاره به پرداخت تسهیلات حوادث قهری ناشی از خسارت بارندگی به روستاهای شهرستان خوانسار، گفت: وام حوادث تعمیری قرض الحسنه بلند مدت به ساختمان‌های داخل شهر و روستاهای شهرستان خوانسار که در اثر بارندگی دچار خسارت شدند به تعداد ۱۱۰ مورد به مبلغ ۱۰۰ و ۱۵۰ میلیون ریال و همچنین پرداخت مبلغ ۳۰ و ۵۰ میلیون ریال بلاعوض به متقاضیان پرداخت شده است.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان خوانسار افزود: پرداخت وام حوادث به صورت قرض‌الحسنه بلند مدت به ساختمان‌های داخل شهر و روستاهائی شهرستان خوانسار که در اثر بارندگی تخریب شدند به مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال و همچنین ۱۶۰ میلیون ریال بلاعوض به همراه ۱۶۰ عدد کیسه سیمان رایگان به ازای هر واحد از اقدامات انجام شده است.

وی افزود: کمک و اعزام نیرو جهت بازسازی سه روستای سیل زده در شهرستان پلدختر از دیگر اقدامات بنیاد مسکن شهرستان خوانسار بوده است.

مهر

برچسب ها:

مسکن روستایی ،خوانسار 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman