مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد:

برگزاری فراخوان انتخاب پیمانکار عملیات ساخت مسکن ملی

برگزاری فراخوان انتخاب پیمانکار عملیات ساخت مسکن ملی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۱۷ | ۱۳۹۹/۰۱/۲۰

عملیات ساخت مسکن طرح اقدام ملی در شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر استان که به صورت آپارتمانی است از طریق برگزاری فراخوان انتخاب پیمانکار، آغاز می شود.
به گزارش اخبار ساختمان، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به نخستین جلسه هماهنگی نحوه اجرای طرح اقدام ملی در استان، اظهار کرد: روز شنبه مورخ ۱۶ فروردین ماه طی نشستی با حضور معاونین مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کارشناسان آن حوزه، تصمیماتی در خصوص عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن اتخاذ شد.

علیرضا قاری قرآن با بیان اینکه در این طرح ملی که ۴۰۰ هزار واحد مسکن در استان های مختلف کشور ساخته می شود، حدود ۱۸درصد، معادل ۷۰ هزار و ۷۸۰ واحد مسکونی سهم استان اصفهان است، تصریح کرد: از این میزان ۴۱ هزار و ۵۰۰ واحد در سه شهر جدید بهارستان، فولادشهر و مجلسی ساخته می شود و ۲۹ هزار و ۲۸۰ واحد در دیگر شهرهای استان و مطابق با سرفصل های ابلاغی وزارت راه و شهرسازی احداث می شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۱۲۱ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن ساخته می شود، گفت: با توجه به تنظیم تفاهمنامه با بنیاد مسکن، دستورالعمل های لازم به ادارات راه و شهرسازی شهرستان های استان ابلاغ شد تا نسبت به واگذاری زمین به بنیاد مسکن جهت احداث ۴۴۲۵ واحد در ۴۷ شهر استان به صورت اجاره ۹۹ ساله و احداث ۱۷۴۰ واحد در ۷ شهر استان به صورت فروش اقساطی اقدام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: قرارداد ۱۰۰۰ واحد مشارکتی در شاهین شهر با بنیاد مسکن منعقد و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

قاری قرآن گفت: از دیگر اقدامات انجام شده در طرح اقدام ملی مسکن استان اصفهان می توان به شناسایی و تامین زمین به میزان ۷۲۲۹۲۳ متر مربع برای ۷۱۶۵ واحد مسکونی، برنامه ریزی برای تامین و واگذاری زمین برای اقشار ویژه به میزان ۶۹۸۷ واحد و برنامه ریزی برای تهیه طرح آماده سازی فاز ۱ و ۲ به میزان ۴۲۳ هکتار در ۱۰ شهر استان اشاره کرد.

وی اظهار کرد: عملیات ساخت مسکن طرح اقدام ملی شهرهایی که به صورت آپارتمانی طراحی شده است از جمله شاهین شهر، کاشان، زرین شهر، مبارکه، شهرضا و ... از طریق برگزاری فراخوان و انتخاب پیمانکار انجام می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان همچنین خاطرنشان کرد: شرایط انبوسازان تا هفته آینده در سایت اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام می شود و انبوه سازان واجد شرایط می توانند آمادگی خود را جهت ارزیابی اعلام کنند.

قاری قرآن در خصوص آن دسته از مسکن های طرح اقدام ملی که در شهرهای کوچک استان واقع شده و به صورت ویلایی طراحی شده است، گفت: مدیریت ساخت این دسته از مساکن به متقاضیان واگذار می شود و دولت نظارت بر اجرای طرح را بر عهده خواهد داشت. براساس این طرح زمین به گروه های دو الی سه نفره واگذار می شود و متقاضیان می توانند به صورت خود مالک، خودشان پیمانکار انتخاب کرده و با تسهیلات پرداختی نسبت به اجرای ساخت اقدام کنند.

وی تاکید کرد: در این طرح قیمت زمین به صورت پلکانی و طی پنج سال با دوره تنفس دو ساله اخذ می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در ادامه گفت: با توجه به شرایط خاص به وجود آمده مربوط به ویروس کرونا تصمیماتی اتخاذ شده تا از ابتدای اردیبهشت ماه، متقاضیانی که در مرحله اول ثبت نام کرده و تایید شده اند بر اساس پیامک دریافتی، جهت تکمیل پرونده به ادارات شهرستانی بنیاد مسکن در هر شهرستان مراجعه کنند.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman