کارگران ساختمانی در انتظار وام دو میلیونی

کارگران ساختمانی در انتظار وام دو میلیونی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۱۷ | ۱۳۹۹/۰۱/۲۰

رئیس کانون کارگری استان قم عنوان کرد: برای حمایت از کارگران ساختمانی در ایام کرونایی، مقرر شده بود با هماهنگی وزارت کار مبلغ دو میلیون تومان وام به این کارگران تعلق گیرد که با گذشت یک ماه هنوز هیچ اعتباری اختصاص نیافته است.
اکبر شوکت در گفت وگو با ایسنا با اشاره به بیکاری 90 درصد کارگران ساختمانی در این شرایط کرونایی گفت: با توجه به تعطیلی پروژه های بزرگ بخاطر کرونا، کارگران ساختمانی نیز بیکار شده اند.

رئیس کانون کارگری استان قم با اشاره به نقش حمایتی دولت از کارگران در این شرایط بحرانی تصریح کرد: کارگران انتظار دارند که دولت و سایر ارگان های دولتی از آنها حمایت کنند اما متاسفانه تاکنون حمایت چندانی صورت نگرفته و حتی به کارگران بیمه بیکاری نیز تعلق نگرفته است.

شوکت با بیان اینکه کسانی که حقوق ثابت ماهیانه می‌گیرند، از شرمندگی کارگران بی خبرند، افزود: چه تدابیری برای بهبود وضعیت کارگران در این شرایط که اکثرا بیکار شده‌اند، اندیشیده اید؟

وی در خصوص شرح وضعیت گذران زندگی کارگران عنوان کرد: کارگران ساختمانی و کارگران میادین در این ایام چون در حالت اشتغال نیستند روزگار سختی را سپری می کنند و ازسمت بانک ها نیز هیچ تسهیلاتی دریافت نمی کنند.

رئیس کانون کارگری استان قم با ابراز این نکته که فقر سبب انواع آسیب‌های اجتماعی می شود، تصریح کرد: قبل از تشکیل ستادهای مقابله با آسیب های اجتماعی، ستادهای مقابله با فقر تشکیل شود.

وی در خصوص کمک های ستاد مقابله با کرونا استان قم عنوان کرد: صرفا از سمت فرمانداری 10هزار ماسک در اختیار کارگران ساختمانی قرار گرفت.

شوکت در پایان از خیرین درخواست کرد که با توجه به وضعیت خاص کارگران، توجه لازم را به این بخش نیز داشته باشند.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman