مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی تشریح کرد:

آخرین وضعیت ثبت نام کنندگان طرح مسکن ملی

آخرین وضعیت ثبت نام کنندگان طرح مسکن ملی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۴۷ | ۱۳۹۹/۰۱/۱۹

به گفته مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی افراد در مرحله دوم اقدام ملی مسکن از طریق قرعه کشی و یا قرار دادن شاخص‌هایی انتخاب می‌شوند.

به گزارش اخبار ساختمان، پروانه اصلانی مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت پایش ثبت نام کنندگان طرح اقدام ملی مسکن گفت: ثبت نام حدود ۲۳۴ هزار نفر در مرحله اول انجام شد که برای پالایش این افراد قانونی وضع شد که مواردی از جمله صاحب ملک یا زمین بودن، دریافت تسهیلات بانکی برای احداث یا تعمیرات مسکن و استفاده از امکانات و تسهیلات دولتی افراد بررسی شد.

اصلانی گفت: در مرحله اول، چون به تعداد افراد ثبت نامی زمین احصا شده بود و بیشتر از تعداد زمین‌ها ثبت نام صورت نگرفته بود بحث قرعه کشی منتفی شد.

وی افزود: در مرحله دوم به دلیل اعتراضات بسیار مبنی بر ظرفیت‌های پایین صورت گرفت و در این بین برخی از افراد مورد نظر که واجد شرایط نیز بودند از ثبت نام جا می‌ماندند به همین دلیل ظرفیت ثبت نام بسته نشد و بعد از ثبت نام متقاضیان دو شیوه برای انتخاب افراد در نظر گرفته شده است.

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: متقاضیان در مرحله دوم حدود یک میلیون و ۳۶۲ هزار نفر هستند که از این تعداد ۵۴۰ هزار نفر در سامانه اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده اند و حدود ۸۲۰ هزار نفر نیز از طریق سامانه پیامکی ثبت نامشان انجام شده است و تمام این افراد پایش می‌شوند.

اصلانی در رابطه با دو روش پیشنهادی برای انتخاب افراد ثبت نامی گفت: از میان افراد ثبت نامی که بیش ار یک میلیون نفر هستند ممکن است بیش از ۵۰۰ هزار نفر بعد از پالایش شرایط دریافت مسکن ملی را داشته باشند که باید افراد از طریق قرعه کشی و یا قرار دادن شاخص‌هایی انتخاب شوند.

وی افرود: در هر صورت باید از تعداد باقی مانده افرادی که شرایط دریافت مسکن ملی را دارند انتخاب صورت گیرد که یکی از گزینه‌ها قرعه کشی است.

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی درباره سازو کار قرعه کشی افراد گفت: هنوز در زمینه قرعه کشی افراد به جمع بندی خاصی نرسیده ایم، چون باید ابتدا افراد ثبت نامی پالایش شوند و تعداد واجدین شرایط مشخص شود و فقط هدف ما این است که بتوانیم حداکثر پوشش را داشته باشیم.

اصلانی درباره اینکه باز هم ثبت نام برای اقدام ملی مسکن صورت می‌گیرد یا خیر اظهار کرد: مشخص نیست که این مرحله ثبت نامی آخرین مرحله باشد، اما به احتمال زیاد با توجه به تعداد ۴۰۰ هزار واحد مسکونی اعلام شده ممکن است آخرین مرحله ثبت نام را پشت سر گذاشته باشیم مگر اینکه در برخی از شهر‌ها ظرفیت خالی باقی بماند که در مراحل بعدی ثبت نام صورت خواهد گرفت.

وی در رابطه با زمان اعلام نتایج پالایش افراد ثبت نامی گفت: وضعیت کشور به دلیل شیوع کرونا به لحاظ کاری تا حدودی نامعلوم است و اگر وضعیت عادی بود قاعدتا تا به امروز پالایش فرم (ج) افراد و مالکیت افراد انجام می‌شد، اما با توجه به تاخیر صورت گرفته احتمالا تا یک ماه آینده تعیین تکلیف افراد ثبت نامی صورت گیرد.

 

بیشتر بخوانید:

آغاز فاز اجرایی مسکن ملی از اردیبهشت

میزان


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman