عضو هیأت‌مدیره شرکت عمران شهر جدید پرند خبر داد:

میانگین قیمت ساخت واحدهای طرح مسکن ملی در پرند تعیین شد

میانگین قیمت ساخت واحدهای طرح مسکن ملی در پرند تعیین شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۲۰ | ۱۳۹۸/۱۲/۲۷

عضو هیأت‌مدیره شرکت عمران شهر جدید پرند از تعیین میانگین قیمت ساخت واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در این شهر جدید خبر داد.

به گزارش اخبار ساختمان، پدرام صمیمی‌فر، عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران شهر جدید پرند گفت: بر اساس برنامه زمان‌بندی که در شرکت عمران شهر جدید پرند انجام داده‌ایم و با توجه به این‌که در مرحله اول طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن، اقدامات مربوط به طراحی و ارزیابی و برآورد قیمت انجام شده است تا ۲۵ فروردین‌ماه سازنده را پس از برگزای مناقصه انتخاب و بلافاصله نسبت‌به شروع عملیات اجرایی، اقدام می‌کنیم و بعد از آن نیز متقاضیان باید بر اساس برنامه مشخص‌ شده، نسبت‌به پرداخت وجوه در مهلت قانونی تعیین شده، اقدام کنند.

او با اشاره به این‌که، مجموع ثبت‌نام‌کنندگان ما به ۲۰ هزار نفر خواهد رسید، افزود: در مرحله اول، توانستیم چهار هزار واحد را آماده کنیم و هم‌اکنون در حال طراحی و انجام کارهای مربوط به سایر واحدها هستیم. در این راستا باید مجوزهایی را از کمیسیون ماده پنج، کارگروه زیربنایی استان و شورایعالی شهرسازی و معماری اخذ کنیم که به محض اخذ این مجوزها، نسبت‌به احداث واحدها تا سقف تعداد متقاضیانی که ثبت‌نام و حساب انسدادی خود را افتتاح کرده‌اند، اقدام خواهیم کرد.

عضو هیات‌مدیره شرکت عمران شهر جدید پرند، عنوان کرد: یکی از برنامه‌هایی که در طرح ملی مسکن داشتیم این بود که جامعه هدف گسترده‌تر و متنوع‌تری را پیش‌بینی کنیم. بنابراین تیپ و متراژ واحدها در این طرح ملی، متفاوت است.

صمیمی‌فر از طراحی واحدهای طرح اقدام ملی مسکن شهر جدید پرند در متراژهای ۷۵ تا ۱۱۰ متری خبر داد و بیان کرد: این واحدها در تیپ‌ها مختلف و با استفاده از مواد و طراحی‌های مختلف، ساخته خواهند شد. همچنین با توجه به متراژها و جانمایی انجام شده، واحدها قیمت‌های متفاوتی دارند اما به‌طور میانگین با برآورد قیمتی که امسال انجام شده است به‌طور متوسط هزینه ساخت در حدود ۳/۵ تا ۴ میلیون تومان به ازای هر مترمربع خواهد بود؛ البته در برخی واحدها قیمت ساخت تا ۴/۵ میلیون تومان نیز خواهد رفت که فارغ از قیمت زمین و محوطه‌سازی است و قیمت زمین نیز بر اساس نظر کارشناس رسمی دادگستری به‌صورت جداگانه تعیین خواهد شد.

او با یادآوری این‌که، متقاضیان باید هزینه زمین و محوطه‌سازی را مجز از هزینه ساخت بپردازند، در خصوص قیمت‌گذاری انجام‌شده برای ساخت واحدها تصریح کرد: باید توجه داشت که برآوردها بر اساس سال ۹۸ تعیین شده و با توجه به تورمی که در کشور وجود دارد، امکان تغییر قیمت‌ها وجود دارد. همچنین قیمت زمین در طول مرحله ساخت واحد از متقاضیان اخذ خواهد شد تا عرصه و اعیان به‌صورت یکجا به آنان واگذار شود و مشکلات مالکیتی در این خصوص به وجود نیاید.

صمیمی‌فر افزود: به محض این‌که شرایط به حالت عادی بازگردد و ستاد فرماندهی کرونا، اجازه فعالیت مجدد کارگزاری طرح اقدام ملی مسکن را به ما دهد، برنامه زمان‌بندی جدید مراحل مختلف طرح را به متقاضیان اطلاع‌ خواهیم داد.

او همچنین در خصوص این‌که آیا امکان تکمیل پرونده اینترنتی برای متقاضیان طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در این شهر جدید فراهم خواهد شد، گفت: برخی از اقدامات نظیر افتتاح حساب یا تحویل مدارک و ... نیازمند مراجعه حضوری متقاضیان است.

صمیمی‌فر افزود: در صورت تداوم وضع موجود کشور و ویروس کرونا، اقدامات لازم را برای کاهش مراجعه حضوری هم‌وطنان به کارگزاری‌های این شرکت به کار خواهیم گرفت و بستر لازم را تهیه خواهیم کرد.

او عنوان کرد: خوشبتختانه مکان‌یابی واحدهای طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن به‌صورت کامل در درون شهر پرند انجام و تمامی امکانات، پیش‌بینی شده و موجود است و برخلاف مسکن مهر تمام پروژه‌ها از زیرساخت‌های لازم برخورداند و این پروژه‌ها در فاز ۶ شهر پرند ساخته خواهند شد.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی


نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman