جزئیات طرح اقدام ملی مسکن در هشتگرد

جزئیات طرح اقدام ملی مسکن در هشتگرد
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۴۳ | ۱۳۹۸/۱۲/۲۶

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با بیان اینکه سهم این شهر از طرح اقدام ملی مسکن ۲۱ هزار واحد است، گفت: در مرحله اول ثبت نام ۶۸۰۰ نفر واجد شرایط شناخته شدند و از ظرفیت خالی ثبت نام می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، مسعود حق لطفی افزود: سهم شهر جدید هشتگرد از طرح اقدام ملی مسکن حدود ۲۱ هزار واحد است که در مرحله اول ۱۵ هزار نفر ثبت نام کردند. از این تعداد ۶۸۰۰ نفر واجد شرایط بودند و ۱۱۲۵ نفر تشکیل پرونده دادند که با توجه به شیوع ویروس کرونا تشکیل پرونده سایر افراد با وقفه همراه شده است.

وی افزود: به تعداد ظرفیت خالی برای طرح اقدام ملی مسکن در هشتگرد از متقاضیان واجد شرایط دعوت می شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد تصریح کرد: در مرحله دوم که از متقاضیان استان های البرز و تهران برای واحدهای مسکن ملی در هشتگرد ثبت نام به عمل آمد با توجه به تغییر مکانیزم ثبت نام، تمامی متقاضیان می توانند نام نویسی کنند. منتظر هستیم تا بعد از پایان مرحله ثبت نام، افراد واجد شرایط از طرف معاونت مسکن و ساختمان به مجموعه شرکت عمران معرفی شوند تا عملیات اجرایی را آغاز کنیم.

حق لطفی با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن در بخشهایی از هشتگرد در حال اجراست، گفت: تعدادی از واحدهای مسکن مهر را که نیمه کاره مانده بود به طرح اقدام ملی اختصاص داده ایم‌ که در حال انجام عملیات اجرایی است و بعد از مشخص شدن مرحله ثبت نام، برنامه ریزی برای اجرای سایر واحد ها را انجام خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد درباره وضعیت پروژه‌های عمرانی هشتگرد پس از شیوع ویروس کرونا گفت: به هر حال کرونا تا حدودی بر فعالیت‌های جاری از جمله تشکیل پرونده واحدهای مسکن مهر در کارگزاری‌ها و فروش عرصه تاثیر گذاشته که در نظر داریم تا روزهای آینده بخشی از کارها را به شکل الکترونیکی انجام دهیم.

حق لطفی اظهار کرد: متقاضیان مسکن مهر که قصد خرید عرصه را دارند می توانند بدون مراجعه حضوری به شرکت عمران از طریق سایت اقدام کنند که در آینده نزدیک در این خصوص اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

وی درباره فعالیت مترو هشتگرد گفت: فعلاً روزانه چهار قطار به صورت رفت و برگشت از گلشهر به هشتگرد می‌آید اما احتمالاً به دلیل مشکلاتی که ویروس کرونا ایجاد کرده در روزهای آینده تعداد رامها کمتر شود.

طرح اقدام ملی مسکن با هدف تولید و عرضه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۰ در برنامه دولت روحانی قرار دارد. عملیات اجرایی این طرح در دو قالب دولتی و قراردادهای مشارکت با سازندگان از دی ماه ۱۳۹۷ در بعضی مناطق کلید خورد و شهریورماه امسال این برنامه توسط رئیس جمهور رسماً به مرحله اجرا رسید.

در مرحله اول ثبت نام از متقاضیان ۲۴۰ واحد مسکونی عرضه شد که ۱۴۰ هزار نفر از متقاضیان تایید شدند. بر این اساس مرحله دوم نام نویسی با ظرفیت ۲۰۰ هزار واحد از اسفند ماه ۱۳۹۸ آغاز شده و روز یکشنبه با پایان ثبت نام در استان‌های تهران، سمنان، قم، آذربایجان شرقی و جنوب سیستان و بلوچستان به پایان می‌رسد.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman