ساخت خانه قهرمان فرمول یک؛ متوقف شد

ساخت خانه قهرمان فرمول یک؛ متوقف شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۱۸ | ۱۳۹۸/۱۲/۲۵

لوئیس همیلتون به دلیل شکایت همسایگانش نتوانست پروژه ساخت خانه خود را به اتمام برساند.
به گزارش اخبار ساختمان، دارنده شش عنوان قهرمانی فرمول یک که ثروتی بالغ بر 130 میلیون پوند دارد، دو نقشه جداگانه برای عمارت شش خوابه خود به قیمت 18 میلیون پوند در غرب لندن ارائه کرد. همیلتون می‌خواست در حیاط پشتی حدوداً 70 متری خود یک دفتر کار و مطالعه بسازد اما شکایت‌هایی صورت گرفت که گفته می‌شود از طرف همسایه هنرمند و میلیونر او، دیوید هاکنی بوده و هاکنی مدعی شده در صورت ساخت این دفتر جلوی نور خورشید گرفته می‌شود و ساختمان آن تاریک می‌شود.

شورای سلطنتی کنسینگتون و چلسی طرح ارائه شده از سوی همیلتون را رد کرده‌اند اما هنوز نظر نهایی درباره گسترش مستغلات ستاره فرمول یک داده نشده است. گروهی به نمایندگی از استودیوهای پمبروک مخالفت خود را با ساختن این ساختمان به شورا فرستاده‌اند.

هاکنی یکی از فضاهای هنری پمبروک را در اختیار دارد اما معلوم نیست آیا او یکی از کسانی بوده که با نقشه همیلتون مخالفت کرده اما در نامه نوشته شده به شورا آمده: «به عنوان مالکان این ساختمان و هنرمندانی که به نور طبیعی نیاز داریم، می‌گوییم این ساختمان به طور جدی به زندگی و کارمان لطمه وارد می‌کند. علاوه بر آن این استودیوها باید محل جذب هنرمندان یا موسسات هنری باشند و این نقشه می‌تواند واقعاً در روند کار ما اختلال ایجاد کند. نور بخش اصلی کار ما است.»

یکی دیگر از مخالفان این نقشه به دیلی میل گفته است: «اضافه کردن ساختمان جدید نه تنها غیرضروری و بیهوده است بلکه باعث آلودگی ساختمانی و صوتی برای ما و همه کسانی که سال‌ها است اینجا سکونت دارند، می‌شود و دیگر نمی‌توانند از چشم‌انداز خانه و ملک خود لذت ببرند. وظیفه شورا است که از حق طبیعت و آرامش ما حمایت کند و به فکر کسانی باشد که سال‌ها در اینجا زندگی کرده‌اند و می‌کنند نه آنهایی که هیچ‌وقت اینجا نیستند.»

بعد از این انتقادها، وکلای همیلتون که می‌خواستند کار ساخت را شروع کنند، فعلاً دست نگه داشته‌اند. قهرمان فرمول یک سه سال قبل این عمارت را خریده. این خانه یک باغچه جلویی بزرگ دارد که شامل پارکینگ، گاراژ و آشپزخانه و اتاق ناهارخوری می‌شود.

این خانه همچنین شش اتاق خواب و چهار اتاق پذیرایی دارد با دو حمام خیلی بزرگ. همیلتون هنگام خرید این ساختمان نزدیک به دو میلیون پوند از قیمت آن کمتر پول داد، کریستوفر بیلی، 46 ساله و طراح ارشد بربری(Burberry) و همسر 37 ساله‌اش، سایمون وودز بازیگر ابتدا روی این خانه 85/19 میلیون پوند قیمت گذاشته بودند.

به هر حال در زمان خرید مشخص نبود همیلتون 32 ساله که ازدواج هم نکرده چطور می‌تواند بین این خانه و دارایی‌هایش در مونت کارلو و نیویورک تعادل ایجاد کند. یکی از همسایه‌های عصبانی که نسبت به نقشه گسترش ساختمان همیلتون معترض و مخالف بود، می‌گوید: «مالک فعلی این خانه که در سال 2017، 18 میلیون پوند برایش پول داده هنوز پا توی این خانه نگذاشته. روباه‌ها در این باغ برای خودشان رفت و آمد می‌کنند و هیچ کاری در این خانه نشده و از سال‌ها قبل که ساکنان پیشین از اینجا رفتند، خانه خالی افتاده است.» شرکت مهندسی BLDA که به نمایندگی از قهرمان فرمول یک برای ساخت خانه استخدام شده، اعلام کرده نقشه جدیدی برای این ساختمان ارائه می‌کند.

ایلنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman