نکاتی کلیدی برای انتخاب درب حمام

نکاتی کلیدی برای انتخاب درب حمام
Facebook Twitter LinkedIn

۱۸:۱۷ | ۱۳۹۹/۰۱/۰۸

زمانی که صحبت از طراحی حمام به میان می آید، انتخاب درب مناسب برای آن اهمیت ویژه ای پیدا می کند. احتمالا تا به امروز به اهمیت و تاثیری که انتخاب درب بر زیبایی حمام دارد، فکر نکرده بودید.

به گزارش اخبار ساختمان، حمام عموما به عنوان یکی از قسمت های کاربردی در هر خانه ای شناخته می شود و بسیاری از افراد برای انتخاب درب آن تنها به جنبه کاربردی آن توجه می کنند. با این حال علاوه بر جنبه کاربردی توجه به جنبه زیبایی درب بر زیبایی کلی فضا تاثیرگذار خواهد بود. آن چه که در ادامه این مطلب به بیان آن می پردازیم، نمونه ای از بهترین درب هایی است که می توان در طراحی حمام مدرن مورد استفاده قرار داد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

درب حمام در مکانی که از آب گرم در آن زیاد استفاده می شود، نصب می شود. حمام از جمله مکان های گرم و رطوبت دار است. توجه به این نکته در هنگام نصب درب حمام باید در نظر گرفته شود. نمونه های مختلفی از درب حمام وجود دارد که در ساخت آن ها از متریال مختلف استفاده شده است. برای مثال از استیل گرفته تا شیشه و چوب برای ساخت درب حمام استفاده می شود. هریک از این درب ها مزایا و معایبی به همراه دارد که قبل از خرید باید نسبت به آن ها آگاهی داشته باشید. در ادامه این مطلب مهم ترین نکاتی که برای خرید درب حمام باید به خاطر بسپارید را با شما در میان می گذاریم.

درب چوبی حمام

اگر تصمیم به خرید درب چوبی دارید، باید از نمونه هایی که نسبت به رطوبت مقاوم هستند، استفاده نمایید. توجه به این نکته از تاب برداشتن درب پس از استفاده جلوگیری می کند. درب های چوبی کلاسیک، از زیبایی بی اندازه ای برخوردار هستند و استفاده از آن ها می تواند در القای گرما به فضای حمام کمک کند.

درب استیل حمام

استفاده از درب استیل برای حمام ممکن است کمی نامتعارف باشد اما در مقابل مزایای زیادی دارد. برای مثال این گونه درب ها از عمر بالایی برخوردار بوده و به وسیله آب و رطوبت دچار آسیب دیدگی نمی شوند. این نمونه درب در انواع مختلف وجود داشته و امکان انتخاب نمونه ای مناسب و زیبا با توجه به طراحی حمام را برای شما فراهم می کند.

درب فایبرگلاس حمام

بسیاری از افراد از درب فایبرگلاس برای حمام استفاده می کنند. این گونه درب ها از زیبایی چوب برخوردار بوده اما ریسک آسیب دیدن آن نسبت به چوب بسیار پایین است. درب های فایبرگلاس از قیمت پایین تری نسبت به درب های چوبی برخوردار هستند، اما بدون شک زیبایی چوب طبیعی را نداشته و نسبت به درب های استیل نیز از مقاومت کم تری برخوردار هستند. با این وجود انتخاب این مدل درب به عنوان درب حمام گزینه ای مناسب است.

ایده های مناسب برای انتخاب درب حمام

در انتخاب درب حمام می توان از متریال مختلفی استفاده کرد و با به کار بردن جنس های گوناگون و انواع مختلف بازشو، دیزاینی زیبا را ارائه نمود. در ادامه چند ایده برای زیبا سازی درب حمام بیان شده اند.

درب کشویی

همان گونه که گفته شد، درب های چوبی می توانند باعث ایجاد زیبایی بی اندازه ای در طراحی حمام شوند و در این میان درب چوبی کشویی می تواند گزینه ای مناسب برای انتخاب باشد. از مزایای استفاده از این درب ها می توان به اشغال کم ترین فضا با استفاده از آن ها اشاره کرد. از این رو پیشنهاد ما استفاده از این مدل درب در طراحی حمام کوچک می باشد.

همان گونه که گفته شد، درب کشویی انتخاب مناسبی برای ورود به حمام می باشد. استفاده از این درب فضایی گرم و دنج فراهم می کند. این گونه درب ها در سبک های مختلف موجود بوده و می تواند به عنوان المانی تزئینی در دیزاین خانه شما مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از درب های کشویی برای جداسازی قسمت رختکن و فضای حمام می تواند گزینه ای مناسب برای انتخاب باشد.

انتخاب دستگیره مناسب برای درب

انتخاب دستگیره مناسب از دیگر مواردی است که در هنگام انتخاب درب باید به آن توجه داشته باشید. دستگیره درب باید به گونه ای باشد که با وزن و سایز درب هماهنگی داشته باشد و علاوه بر جنبه کاربردی باید به زیبایی آن نیز توجه داشته باشید.

درب فرانسوی

درب های فرانسوی گزینه ای مناسب برای انتخاب در جهت استفاده در حمام بوده و زیبایی نابی در این قسمت ایجاد می کند. استفاده از این درب ها می تواند باعث افزایش ورود نور طبیعی در حمام شود. استفاده از درب فرانسوی می تواند به فضای حمام نمایی زیبا ببخشد. در صورتی که امکان استفاده از شیشه بر روی درب برای شما وجود ندارد، می توانید استیل را جایگزین آن کنید.

 

بیشتر بخوانید:

سردوش حمامی که اسپیکر هوشمند می شود

نکات کاربردی برای تعمیر و بازسازی حمام


درب پنلی ساده

درب پنلی از گزینه های مناسب برای انتخاب به عنوان درب حمام است. چرا که این گونه درب ها با وجود سادگی بسیار شیک هستند. در ساخت این گونه درب ها از پنل های مربع و یا مستطیلی شکل استفاده می شود. برای زیبایی هرچه بیش تر این گونه درب ها از الگوهای مختلف بر روی آن ها نیز استفاده می شود. در ساخت این درب ها می توان از چند پنل کوچک در کنار یکدیگر یا یک پنل بزرگ استفاده کرد.

درب پنلی کشویی

درب کشویی انتخاب مناسبی برای استفاده در طراحی حمام کوچک است. چرا که این گونه درب ها فضای زیادی را اشغال نمی کنند.

درب پنلی شیشه ای

به جای استفاده از درب های پنلی چوبی می توانید از نمونه های شیشه ای آن ها استفاده نمایید. پنل های شیشه ای که انتخاب می کنید، می توانند بزرگ یا کوچک بوده و ساده یا دارای نقش باشند. برای حفظ حریم شخصی می توانید از شیشه مات استفاده نمایید.

درب آینه ای

استفاده از درب هایی که در ساختار آن ها از آینه استفاده شده است، برای طراحی به سبک مدرن انتخاب بسیار مناسبی است. این درب ها باعث روشن تر شدن هرچه بیش تر فضای حمام شده و همین امر می تواند به بزرگ تر نشان دادن حمام کمک کند.

درب شیشه ای رنگی

اگر به دنبال زیبایی هرچه بیش تر فضای حمام هستید، پیشنهاد ما استفاده از درب های شیشه ای رنگی است. استفاده از این درب ها می تواند فضایی جذاب و چشم نواز برای شما فراهم کند.

نکات پایانی

انتخاب درب مناسب برای حمام تاثیر بسزایی در زیبایی خانه خواهد داشت. از این رو توجه به این نکته و انتخاب نمونه ای مناسب بسیار حائز اهمیت است. استفاده از ایده های ارائه شده می تواند در طراحی خانه ای اصیل و جذاب به شما کمک کرده و به سبک طراحی خانه جان دهد.

قیمت درب

درب با توجه به جنس و برند آن در قیمت های مختلف موجود است. همچنین قابلیت هایی چون ضد خش بودن و ضد آب بودن نیز روی قیمت آن تاثیر گذارند. بنابراین با در نظر گرفتن این موارد درب مورد نظر را انتخاب نموده و سپس برای خرید اقدام نمایید.

 

بیشتر بخوانید:

مصالح مناسب کف حمام چیست؟

ساختمانچی


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman