رشدچشمگیر صدور پروانه ساختمانی در تبریز

رشدچشمگیر صدور پروانه ساختمانی در تبریز
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۱۶ | ۱۳۹۸/۱۲/۲۱

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز گفت: تعداد پروانه‌های ساختمانی صادره در ۱۱ ماه سال ۹۸ نسبت به زمان مشابه در سال قبل در کلانشهر تبریز ۴۴ درصد افزایش یافته است.
به گزارش اخبار ساختمان، محمد عزتی در این خصوص اظهار کرد: آمار پروانه‌های ساختمانی صادره از شهرداری‌های مناطق دهگانه تبریز در ۱۱ ماه سال ۹۸ به تعداد دو هزار و ۶۹۸ فقره با زیربنای دو میلیون و ۵۶۳ هزار و ۶۶۰ مترمربع است.

وی با بیان این‌که در ۱۱ ماه سال قبل، یک هزار و ۸۷۲ فقره با زیربنای یک میلیون و ۹۱۶ هزار و ۵۲۵ مترمربع پروانه‌های ساختمانی صادر شده بود، افزود: در ۱۱ ماه سال جاری نسبت به سال گذشته حدود ۴۴ درصد و زیربنای پروانه‌های ساختمانی حدود ۳۴ درصد افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: با راه اندازی صدور پروانه دو مرحله‌ای در سال ۱۳۹۹ و پرداخت تسهیلات بانکی کم بهره در محدوده‌های مشمول بازآفرینی شهری، شاهد تسهیل فرایند صدور پروانه ساختمانی و رونق ساخت و ساز در سال ۱۳۹۹ خواهیم بود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنانش گفت: بر اساس آمار استخراجی از سیستم یکپارچه شهرسازی، تعداد درخواست های ثبت شده جهت دریافت مجوزهای شهرسازی در ۱۱ ماهه اول سال ۹۸ از ۶۱ هزار درخواست عبور کرده است.

وی ادامه داد: آمار درخواست های ثبت شده در سیستم یکپارچه حوزه شهرسازی شهرداری‌های مناطق دهگانه تبریز در ۱۱ ماهه اول سال جاری ۶۱ هزار و ۵۵۶ فقره درخواست بوده که در مجموع به ۴۷ هزار و ۹ فقره معادل ۷۶ درصد درخواست‌ها، مجوز صادره شده است.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman